گروه : اجتماعی /

شناسه: 2935

31 فروردین 1403 14:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی گلستان:  ۷۰۰ هزار اصله نهال در استان گلستان توزیع می‌شود

رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک ها و ذخیره‌گاه جنگلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از توزیع ۷۰۰هزار اصله نهال از آذر ماه تا پایان اسفند ماه امسال در سطح استان گلستان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی ناصری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاکید بر افزایش سرانه فضای سبز و ضرورت توجه دستگاه‌ها و نهادها و عزم جدی برای عملیاتی کردن این موضوع بیش از 300 هزار اصله نهال برای 13 اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این نهال‌ها که در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای روستا و دستگاه‌های اجرایی مختلف قرار می‌گیرد.

رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک ها و ذخیره‌گاه جنگلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: گونه‌های در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها در قالب فضای سبز شامل انواع سروها، کاج‌ها، صنوبر، ون خیابانی، داغداغان، افرا بلوط، اقاقیا، چنار، سپیدار، زیتون تلخ است.

ناصری با بیان اینکه بیش از 100 هزار اصله نهال در اختیار مجریان طرح‌های جنگلداری به منظور توسعه جنگل قرار خواهد گرفت، افزود: گونه‌هایی در نظر گرفته شده برای طرح‌های جنگلداری با نظر کارشناس معین استانی براساس کتابچه طرح که از گونه‌های ون جنگلی، افرا، بلوط اوری و بلند مازو، افرا در عرصه های خلع یدی گونه های سوزنی برگ همراه با گونه‌های پهن برگ مانند نقره‌ای، زربین و بروسیا به صورت تلفیقی تعیین و تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی "همیار طبیعت باشیم" در نظر گرفته شده، تصریح کرد: تاکید بر کاشت نهال‌ها با مشارکت مردمی یکی از اهداف اصلی ما در بحث توزیع نهال است تا مردم هر یک با کاشت حتی یک نهال در حفظ و حمایت از منابع طبیعی خود کوشا باشند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو