گروه : اقتصادی /

شناسه: 5225

01 اردیبهشت 1403 06:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شاخص‎های جابجایی و تغییرات مدیران رفاقتی نیست

استاندار گلستان با بیان اینکه اینکه نمی‎خواهم کسی را توبیخ یا تنبیه کنم بر لزوم کارآیی و کارآمدی مدیران و مسوولان در جایگاه مسوولیت تاکید کرد: شاخص‎های جابجایی و تغییرات مدیران رفاقتی نیست بلکه بر اساس شایستگی خواهد بود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی پیش از ظهر امروز در چهارمین کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: باید بخش خصوصی را در حوزه تولید، صنعت و اشتغال جذب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به کار کارشناسی، عمل‎گرایی و نمره دادن اهمیت می‎دهم، تصریح کرد: نمی‎توانیم حرف‎های بزرگ بزنیم اما در عمل کارنامه خوبی نداشته باشیم همه کسانی که به کارگروه اشتغال دعوت شدند در ایجاد این مهم سهیم هستند و مسوولیت هیچ کس نسبت به دیگری کمتر نیست.

*وضعیت اشتغال در گلستان از متوسط کشوری عقب‎تر است

استاندار گستان افزود: اگر نسبت به اجرای تعهد ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل در استان گلستان توفیق نداشته باشیم همه ما دخیل هستیم و عملکرد دستگاه‌های اجرایی از نظر کمی قابل شناسایی است.

هاشمی از دبیر کارگروه اشتغال استان خواست تمام مسیرها را به طور دقیق گزارش دهند و ابراز کرد: هرکدام می‌توانیم چوب لای چرخ دیگری بگذاریم یا کارشکنی کنیم اما اگر نگاه مثبت داشته باشیم سهم اشتغال استان به راحتی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اشتغال در گلستان از متوسط کشوری عقب‎تر است، اظهار کرد: قبل از آمدن با دو تن از مدیران جلسه داشتیم، هنوز اعتبارات با استان نیامده و سهم‎ها مشخص نشده است، ما راضی به ایجاد 19 هزار و 400 شغل نیستیم باید تلاش برای ۵۰ هزار شغل داشته باشیم، در یزد ۲۰ سال پیش این کار شروع شده است.

* واردات به تولید کننده ضرر می‎رساند/ عدم پرداخت پول به موقع به کشاورزان انگیزه‎ها را کاهش می دهد

استاندار گلستان گفت: در 6 ماه دوم خیلی از منابع جذب نمی‌شود استان گلستان نسبتاً محروم است وضع خوبی در اشتغال ندارد باید تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

هاشمی با بیان اینکه واردات بی‎موقع یک مشکل ملی است، گفت: نمایندگان باید بیدار شوند استاندار باید پیگیری کنند، فصل تولید است یکبار محصول مشابه وارد کشور می‌شود که این به تولید کننده ضرر می‎رساند محصول به موقع خریداری نمی‌شود پول به موقع پرداخت نمی‎شود اینها باعث می‎شود انگیزه‎ها کاهش پیدا کنند مدیران و مسوولان در حل مسائل باید تلاش کنند.

وی افزود: یک‎سری کارها محلی است این مسوولان هستند که باید برای حل مشکلات تصمیم گیری کنند قرار نیست کسی از کره دیگری این مشکلات را حل کنند.

*در کارهای مدیریتی باید اراده برای انجام کار وجود داشته باشد/استان گلستان محل تمرین نیست

استاندار گلستان تاکید کرد: استان گلستان بسیار امن، زرخیز، پرظرفیت در مسائل گردشگری، زیرساختی، تولید برق، صنایع کوچک و بزرگ است چون تمام اقلیم‎ها را در استان داریم، تمام اقوام را داریم و نباید خیلی نگران باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه در کارهای مدیریتی باید اراده برای انجام کار وجود داشته باشد، گفت: بنده نمی‌خواهم کسی را توبیخ و تنبیه کنم، دوران مدیریت‎ها تمام می‎شود باید به گونه‎ای رفتار کنیم که از فعالیت خودمان رضایت قلبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان محل تمرین نیست، افزود: استان گلستان از شاخص‌های توسعه عقب افتاده است واقعیت این است که گلستان نسبت به سایر استان‎ها عقب است قبلا وصل به استان‌های دیگر بود و جزو شرق مازندران بود و استان محرومی است، ما دنبال توازن منطقه‌ای و عدالت هستیم.

* باید کارگاه‎های تعطیل را احیا کنیم

استاندار گلستان با بیان اینکه تمام منابعی که داریم راهگشای مشکلات نیست، تاکید کرد: ۹۰ درصد اعتبارات صرف هزینه‎های جاری می‎شود ما باید به دنبال بخش خصوصی برویم.

هاشمی گفت: افتخار ما باید این باشد که کارگاه‎های تعطیل را احیا کنیم به هیچ عنوان شاخص‌های جابجایی و تغییرات رفاقتی نیست بلکه شایستگی را ملاک می‎دانم، ما حافظ منابع بیت‌المال هستیم جوانان را باید از بیکاری نجات دهیم.

وی با یان اینکه استان‎های مرزی هم شرایط تهدید و هم فرصت دارند، تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی باید شأن استان را پیدا کنند، گلستان دیگر شهری در شرق استان دیگر نیست.

*بازارچه‎های فروش در سطح ملی ایجاد شود

استاندار گلستان تاکید کرد: ما باید از طرح تحول سلامت به عنوان استان محروم ایجاد اشتغال کنیم و سهم زیادی را به این استان بیاوریم این در کارنامه همکاران ما است، نظارت یکی از تکالیف ماست و ما با عزیزانی می‎توانیم کار کنیم که این روحیه را داشته باشند، باید برای اعداد بزرگ تلاش کنیم.

هاشمی افزود: برای فروش مشکل داریم باید نمایشگاه‌های فروش بزنیم، بازارچه‎های فروش در سطح ملی ایجاد شود شرایطی برای توقف گردشگران و مسافران عبوری فراهم کنیم ما در شرق گلستان هتل نداریم و نمی‎توانیم یک همایش برگزار کنیم تا یک سرمایه گذار خوب جذب کنیم می‌خواهیم به ما کمک کنید در یک دوره چهار سال پیش مردم و خداوند از عملکرد خودمان رضایت داشته باشیم.

وی گفت: اگر نگاه ما کار کردن باشد استان به توفیق خواهد رسید اگر مسوولیت بر دوش ما سنگینی می‎کنند بعد از چند ماه از مردم عذرخواهی می‎کنم و فکر این نیستم که بدون مسوولیت بمانم، اگر احساس کنیم برای یک کار اثرگذار نیستیم باید با آن خداحافظی کنیم چون حفظ صندلی ظلم به مردم است.

هاشمی بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان، وزیر کشور و دولت از من انتظارات بسیار زیادی دارند، دوست دارم کسانی که با ما کار می‎کنند روحیه جهادی داشته باشند تا کارنامه خوبی در این استان داشته باشیم.

نویسنده :

نظرات
آرشیو