گروه : سیاسی /

شناسه: 3338

29 اسفند 1402 13:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قلعه داعش در محاصره کامل ارتش قرار گرفت / شلیک ده‌ها موشک گراد به «فوعه و کفریا»

منابع سوری از محاصره تروریست‌های داعشی در دیرحافر و ورود نیروهای تازه‌نفس ارتش و تجهیزات سنگین به شمال حماه خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، نیروهای ارتش سوریه از امروز پاتک خود را برای دفع حملات تروریستی جبهه النصره و گروه‌های تروریستی دیگر به چندین محور در حومه شمالی حماه آغاز کردند و همزمان نیروهای تازه‌نفس و تجهیزات گسترده‌ای برای کمک به نیروهای ارتش وارد این مناطق شده است.

آزادسازی شهرک خطاب در حومه حماه

نیروهای ارتش سوریه توانسته‌اند در عملیات خود شهرک «خطاب» و منطقه «رحبة خطاب» را از تروریست‌های تکفیری بازپس بگیرند و به پیشروی خود به‌سمت مناطق دیگر ادامه دهند، جنگنده‌های روسی و سوری هم مواضع تروریست‌ها در محورهای «معردس و صوران» را بمباران کردند، تروریست‌های جبهه النصره در این مناطق حضور دارند. ارتش همچنین انبارهای سلاح و مهمات تروریست‌ها در شهرک «کفرزیتا» را منهدم کرد که منجر به بروز انفجارهای مهیب و هلاکت شماری از تروریست‌ها شد.

درگیری‌های شدید در محور جوبر ادامه دارد

در حومه شرقی دمشق هم درگیری‌ها میان ارتش سوریه و جبهه تروریستی النصره و همپیمانانش در محور «جوبر» در شرق پایتخت همچنان ادامه دارد و مواضع تروریست‌ها در القابون و برزه در مجاورت آن هم هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی ارتش قرار دارد.

منابع میدانی از درگیری‌های شدید در منطقه اطراف کارخانه ریسندگی و بافندگی (منطقه "الغزل و النسیج) خبر می‌دهند، ارتش روز گذشته به‌طور کامل این کارخانه را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرد، اما حملات تروریستی مجدد سبب عقب‌نشینی نیروهای ارتش از بخش جنوبی آن شد.

این منطقه مهمترین نقطه در شمال محله جوبر قلمداد می‌شود چرا که بر بزرگراه بین‌‌المللی و پارکینگ‌های العباسیین و نقطه موسوم به سیرونکس و تقاطع مواصلاتی گسترده مشرف است که پایتخت را به جاده بین‌المللی حرستا وصل می‌کند، این منطقه همچنین بر البانوراما نزدیک نقطه تروریست‌ها به‌سمت القابون مشرف است جایی که عملیات نظامی ارتش برای آزادسازی آن ادامه دارد.

قلعه داعش در محاصره کامل ارتش قرار گرفت

در حومه شرقی حلب، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند شهرک استراتژیک «دیر حافر» را که در اشغال تروریست‌های داعشی است،‌ محاصره کنند، ارتش پیشتر بیشتر شهرک‌ها و روستاهای اطراف آن از جمله «تل السوس، عاکولة،لالة محمد و احمدیة» را پس از درگیری‌های شدید با داعشی‌ها آزاد کرده بودند تا شهرک دیرحافر عملاً از نظر نظامی سقوط کرده باشد و نیروهای ارتش منتظر صدور فرمان فرماندهان برای ورود و پاکسازی آن از لوث تکفیری‌ها هستند.

پاکسازی چند نقطه دیگر در حمص

از حمص در مرکز سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش گردان الشرقیه و الغربیه و انبارهای 559 در نزدیکی فرودگاه نظامی «السین» را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کرده یک گروه از داعشی‌ها را در شرق منطقه جب الجراح در شرق حمص از پای درآوردند و زره‌پوش‌های آنها را منهدم کردند.

نیروهای ارتش همچنین موفق شدند یک خودروی بمب‌گذاری شده را پیش از رسیدن به یکی از محله‌های مسکونی در منطقه المشرفه در حومه حمص منهدم کنند که راننده انتحاری آن به هلاکت رسید، دو نیروی ارتش هم در این حمله تروریستی جان خود را از دست دادند.

شلیک ده‌ها موشک گراد به شهرک‌های فوعه و کفریا

تروریست‌های تکفیری بار دیگر فوعه و کفریا را موشک‌باران کردند. گروه‌های تکفیری به‌سرکردگی جبهه النصره، این شهرک‌های تحت محاصره واقع در حومه ادلب را با دست‌کم 35 موشک گراد هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و ویرانی گسترده منازل مسکونی شده است.

انتهای پیام/*

نویسنده :

نظرات
آرشیو