گروه : اجتماعی /

شناسه: 2562

06 اردیبهشت 1403 01:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گلستان خبرداد: برگزاری مسابقه ماهیگیری در دریاچه مصنوعی گنبدکاووس به مناسبت دهه فجر

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان گفت: 12 ساختمان آتش نشانی جدید در دهه مبارک فجر در شهرهایی که از این موهبت برخوردار نیستند کلنگ زنی می شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از پاسرو، محمدی حمیدی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان بعدازظهر امروز در نشست خبری با گروه رسانه ای فجر استان گفت: به دو علت مهم باید مراسمات دهه فجر را جدی بگیریم، اول اینکه انقلاب ما مردمی بود و باید تا می توانیم رویکرد آئین های این دهه را مردمی کنیم.

وی به علاقه عمومی نسبت به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از آنجاییکه علم و تکنولوژی دائما در حال پیشرفت است برگزاری مراسمات این دهه باید به مقتضای روز باشد و به شیوه ای طراحی شود که قشر جوان ما را جذب کند چرا که نسلی که آن روزها را ندیده تشنه شنیدن عوامل و اهداف پیروزی انقلاب است.

حمیدی با بیان اینکه ما نیز همگام با دیگر دستگاه های اجرایی و با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان وظایفی داریم، متذکر شد: دستورالعمل کمیته شهری در 10 بند در خصوص ساماندهی جشن ها برای ما ارسال شد که به شهرداری ها ابلاغ کردیم.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گلستان به تشریح اقداماتی که در شهرداری ها باید انجام پذیرد پرداخت و گفت: خیابان ها، ورودی ها، خروجی ها و شبکه معابر باید با فضاسازی پیامی را به ساکنین و عابرین در دید بصری برسانند لذا تغییر شمای کلی شهر در قالب نصب بنر، تراکت، آذین بندی خیابان ها به صورت نصب پرچم های جمهوری اسلامی، نصب پارچه های سه رنگ از تیربرق ها و محل های مناسب دیگر، نورپردازی شبانه شهر، طراحی های ورودی شهر، میادین و خیابان های اصلی از فعالیت های عمده ای است که در دستور کار شهرداری ها قرار دارد.

رئیس کمیته تزئینات شهری ستاد دهه فجر گلستان خاطرنشان کرد: شهرداری در یک طرف فعالیت تمامی دستگاه های اجرایی است که خدمات می دهد که برگزاری جشن های دهه فجر در اماکن عمومی شهری از جمله مصادیق آن است.

وی بحث نظافت شهری، شستشوی جداول ها، پل های عابر پیاده و پیاده روها را نیز در دستور کار این کمیته خواند و گفت: چون جشن انقلاب جشنی ملی برای آحاد مردم است ما یک خانه تکانی کلی در شهرهای خود برای آماده شدن دهه فجر داریم.

حمیدی پخش موسیقی های خاطره انگیز بهمن 57 در میادین و اماکن عمومی، تبلیغات رسانه ای و خدمت رسانی متفاوت شهرداران در ایام الله دهه فجر را نیز از دیگر برنامه ها برشمرد.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گلستان با اشاره به جنبه شادی و نشاط در برنامه های تدارک دیده شده برای دهه فجر گفت: برای نخستین بار شهرداری گرگان نصب المان های مناسبتی لاله را به منظور یادآوری شهدای انقلاب در 11 نقطه شهر نصب در دستور کار خواهد داشت.

وی نصب پارچه های رنگی، گلباران به مناسبت ورود امام(ره)، برگزاری مسابقه ماهیگیری در دریاچه مصنوعی گنبدکاووس و چندین برنامه دیگر را از جمله برنامه های دیگر کمیته تزئینات شهری در شهرستان های مختلف خواند.

حمیدی بلزوم تقویت جنبه نشاط و شادی در برنامه های دهه فجر تأکید کرد و گفت: تقویت امیدواری در مردم بویژه در آستانه انتخابات بسیار مهم است چرا که در این ایام هر چه بتوانیم شادی را بیشتر تقویت کنیم دشمنان ما ناامیدتر می شوند.
وی همچنین از فضاسازی سیما و منظر و معبر اصی سایت اداری استان نیز خبر داد.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گلستان با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی شهری در ایام الله دهه مبارک فجر ابراز کرد:تامین قیر یارانه ای برای شهرهای زیر 50 هزار نفر به مقدار 9500 تن از سازمان شهرداری ها اخذ و در شهرهای مورد نیاز به آسفالت، توزیع شد.

حمیدی همچنین اعلام کرد: 12 ساختمان آتش نشانی جدید در گلستان با اعتبار 2میلیارد و 500 میلیون تومانی کلنگ زنی و چهار ساختمان آتش نشانی در 4 شهرداری تکمیل خواهند شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو