گروه : اجتماعی /

شناسه: 3143

29 اسفند 1402 08:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قدم مبارکِ مبارک قدم برای اهالی شهرک بهارستان؛ بهارستان جز محدوده شهری است،شهرداری باید خدمات بدهد/فرماندار: به مردم بگویید کار تمام شد

بعد از پیگیری هایی که مردم و رسانه در خصوص معضلات بوجود آمده در شهرک بهارستان داشتند، جلسه ای در این خصوص در جهت حل معضلات با حضور مدیرکل راه و شهرسازی "مبارک قدم" برگزار شد.

به گزارش قابوس نامه، نزدیک به چندین سال است که معضل محله بهارستان گنبدکاووس ازسوی مردم پیگیری می شود و مسئولین آن را در گروه تحویل از سوی راه و شهرسازی می گذارند.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان  در این باره می گوید: چهارچوبی در قانون و محدوده شهری وجود دارد که هرجا طرح جامع کشیده می شود شهرداری مکلف است داخل آن را خدمات دهد، الصاق عنوان شهرک در محدوده قانونی به عنوان شهرک بهارستان یا انقلاب نداریم.
وی با اشاره به اینکه حوزه تحت عنوان کوی بهارستان از نواحی شهری محسوب می شود، ادامه داد: هیچ گونه ادعایی برای اینکه تحویل داده شود وجود ندارد،اگر این منطقه خارج از شهر باشد، شهرداری حق صدور پروانه ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه بهارستان بخشی از محدوده گنبدکاووس محسوب می شود، می افزاید: شهرداری پروانه می دهد باید خدمات دهد، هر جایی که کاربری خدماتی عمومی باقی مانده است و در دست راه و شهرسازی است واگذار می کنیم، راه و شهرسازی برای خود چیزی نگه نمی دارد، در خصوص دستگاهها نیز اعتبار اجرائی آنها در صورت آماده بودن زمین برای شروع پروژه واگذار می شود، اینکه تحویل راه و شهرسازی است و داده نمی شود عرفی محلی است که مرسوم شده است.
رئیس شورای شهر گنبدکاووس نیز با بیان اینکه در قرارداد راه و شهرسازی آمده است که اگر این پارک ظرف 2 ماه شروع و ظرف 6 ماه به پایان نرسد عودت داده می شود، افزود: در این قرارداد آمده است که احداث هرگونه بنایی منوط به اخذ مجوز از اداره راه و شهرسازی است، این قرارداد باعث شد تا ما بر سر احداث پارک در شورا بحثی نکنیم، من از حقوقی شهرداری خواستم تا این قرارداد را نگاه کند و از نوع بستن قراداد درس بگیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه با بیان اینکه گنبدکاووس شهر مهمی از نظر راه و شهرسازی است، می گوید:در قراردادی که در خصوص فضای سبز بسته می شود راه و شهرسازی زمین را برای احیاء عملکرد پیش بینی شده می دهد و اگر شهرداری برای ساخت فرصت می خواست ما به او فرصت می دادیم، اینکه در قراردادهای به این شکل که به صورت تیپ است ذکر می شود مجوز ساخت بنا در فضای سبز با هماهنگی انجام شود برای این است که فعالیت غیر هدف اتفاق نیافتد.
وی ادامه داد: زمینی 1096متری را به شهرداری تحویل داده ایم تا شهرداری پارک بسازد، اگر در جزئیات قرداد مشکلی بود آن را مطرح می کردید تا اصلاح کنیم، دندان اسب پیش کشی را که نمی شمارند.
محله بهارستان جزء مردم گنبداست
نماینده مردم بهارستان به نام غلامرضا رضایی تبار با بیان اینکه مردم بهارستان 8 سال از نعمت آب و برق محروم بودند، گفت: زمانی آنجا با تانکر آبرسانی می کردیم و حالا نیز از همه درخواست داریم بهارستان از مردم است مشکلات آن حل شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس: به مردم بگویید کار تمام شد
فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با بیان اینکه نگاه به حل مشکل باشد، گفت: از شورای شهر و شهرداری می خواهم هرچه زودتر مشکل بهارستان حل شود تا  پایان دوره کاری شما شیرین تر و گوارا تر باشد،  قطعا اگر حل مسائل حوزه بهارستان به دست شما تمام شود قطعا باقیات و صالحاتی در دوران کاری خود خواهید گذاشت، بهترین زمان خدمت به این مردم  حالاست، شورا تمام تلاش خود را برای حل مشکل کند.
عبدالغدیر کریمی با بیان اینکه مردم بهارستان انتظار دارند، افزود: شورای شهر و شهرداری 4 ماه بیشتر در این خصوص فرصت نیست و باید نگران پاسخ به مردم باشید، به مردم بهارستان نیز بگویید کار تمام شد،  از سال 96 هر اتفاقی که برای مردم گنبدکاووس می افتاد برای مردم بهارستان نیز خواهد افتاد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو