گروه : اجتماعی /

شناسه: 3145

29 اسفند 1402 11:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در شورای مشورتی ایثارگران گنبد مطرح شد؛ تشریح برنامه های هفته شهید/ تشکیل ستاد شهرستانی برنامه های ویژۀ شهدا

در شورای مشورتی ایثارگران شهرستان گنبد که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان برگزار شد برنامه های هفته شهید که از 16 تا 22 اسفند ماه برگزار می شود، تشریح و برخی از مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران مطرح شد.

به گزارش قابوس نامه، در این شورا فرماندار ویژه گنبد ارائه خدمات به خانوادۀ طبق قانون را از وظایف همۀ نهادها عنوان کرد و گفت این کمترین کاری است که می توان برای این قشر انجام داد و نباید در انجام آن کوتاهی کرد.
عبدالقدیر کریمی تصریح کرد: بنیاد شهید بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از این خانواده ها و نیازمندی های آنان احصاء کند تا در فرصت های مناسب در جلسات مختلف برای رفع آنها با مدیران مرتبط در حوزه های مختلف فرهنگی ، بیمه و خدمات درمانی و سلامت ،اشتغال و موضوعات مرتبط با ترافیکی  و اشتغال ،ارتباط گرفته شود.

QABOOSNAMEH 2
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس نیز با اشاره به عدم رعایت حقوق جانبازان در مکان هایی که برای پارک خوردوی آنان در نظر گرفته شده است گفت: نیاز است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مورد استفاده غیر قرار نگیرد.
احمد بای همچنین پیشنهاد داد تا در جایگاههای سوخت سی ان جی نازل اختصاصی برای جانبازان در نظر گرفته شود.
وی یادآوری کرد: تندیس هفت شهید واقعه 12 دی نیز تهیه و در بیمارستان شهدای 12 دی نصب و همچنین ساخت و نصب تندیس جوانترین شهید شهرستان نیز از سوی شهرداری پیگیری شود.

QABOOSNAMEH 1
بای ادامه داد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان درخواستی مبنی بر ساخت و نصب تندیس شهدای سنگر ساز بی سنگر در بلوار جهاد مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت و انتظار می رود شهرستان پیگیر این مسئله نیز شود.
رئیس بنیاد شهید گنبد در تشریح برنامه های هفته شهید نیز گفت: بیش از 30 برنامه در هفته شهید برگزار می شود که می توان به  تجلیل از خانواده شاهد و ایثارگر شاغل در ادارات، مهمانی لاله ها، برگزاری همایش مادران و همسران شهید، نصب بنر و برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.
وی با اشاره به برگزاری یادواره ها از سوی ارگانهای مختلف بر تشکیل ستاد شهرستانی برای اجرای برنامه های ویژه شهدا تاکید کرد و گفت: طبق دستورالعمل ما این ستاد متشکل از بنیاد، امام جمعه ، فرمانداری و سپاه است.
پیشنهاد اجرای بلوار از میدان امام علی(ع) از مسیر محله چای بوئین تا امامزاده یحیی بن زید(ع) به نام بلوار حرم نیز در این جلسه برای تسهیل این مسیر برای خانواده ایثارگران مطرح شد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو