گروه : اجتماعی /

شناسه: 5118

09 فروردین 1403 14:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار ویژه گنبدکاووس مطرح کرد فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال صنایع‌دستی در جشنواره اقوام گنبدکاووس

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۴ شب برگزاری جشنواره بین المللی اقوام در شهرستان گنبدکاووس بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال صنایع‌دستی به فروش رسید.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در آئین تجلیل از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به وجود اقوام و مذاهب مختلف در شهرستان گنبدکاووس و برگزاری جشنواره اقوام در این شهرستان به بهترین نحوه, می‌توان گفت برگزاری این جشنواره نمادی از وفاق و وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان بود.

وی افزود: یکی از بهترین تجارب حوزه شهرستان, برگزاری جشنواره فرهنگ و اقوام بود و توانستیم از ظرفیت شهرستان در برگزاری این جشنواره با محوریت اقوام ,یک فضای سالم و شاد را برای شهروندان گنبدکاووس و شرق گلستان فراهم کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: این جشنواره سبب شد تا شرایط بهتری برای حوزه شهرستان ایجاد شود و بتوانیم در آینده میزبان حساس‌ترین, مهم‌ترین و بزرگترین همایش‌ها و جشنواره‌ها در سطح استانی و ملی باشیم.

کریمی تصریح کرد: در این جشنواره 40 هنرمند شاخص از 18 استان و 73 هنرمند گلستانی در بخش صنایع دستی, ضمن معرفی خود به فروش و اشتغالزایی هنرمندان صنایع‌دستی گلستان کمک کردند و در 4 شب, 275 میلیون تومان صنایع دستی به فروش رفت.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: در بخش موسیقی, 15 گروه هر شب در سالن اصلی و فضای بیرونی با نوای شعر و آهنگ آداب و رسوم منطقه را به نمایش گذاشتند.

کریمی تاکید کرد: در بخش غرفه‌های روستایی, 20 سازه شامل 14 سازه روستایی و 6 سازه عشایری با فضای 2 هزار مترمربع به پخت و فروش غذاهای سنتی پرداختند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در بخش سوغات, 22 غرفه از استانهای مختلف به فروش سوغات پرداختند و در طی ارزیابی انجام شده در این 4 روز, تقاضای دائمی‌شدن جشنواره در گنبدکاووس, تقاضای اضافه شدن ساعات کار, دایر شدن غرفه صنایع‌دستی خارجیان و افزایش تعداد روزهای جشنواره از درخواست‌های مردم بود.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: در شهرستان گنبدکاووس اقوام مختلف مردم از شمالی‌ترین نقطه ایران تا جنوبی‌ترین و شرق و غرب کشور زندگی می‌کنند و باید با چنین ظرفیتی, این اتفاق زودتر می‌افتاد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: انتظار داریم و تلاش کردیم تا با وجود 2 مصلی بزرگ در شهرستان گنبدکاووس, نمایشگاه دائمی کتاب در شهرستان دایر شود, که امکان‌پذیر نشد و ما گله‌مند نیستیم اما تقاضا داریم این کار انجام شود. با رعایت شاخص‌هایی که در زمینه عدالت اجتماعی وجود دارد, مطالبه‌گر حقوق شهروندی خود باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو