گروه : سیاسی /

شناسه: 3147

29 اسفند 1402 07:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده سپاه گنبد: بانوان اجازه سوء استفاده سیاسی از جایگاهشان را ندهند

فرمانده سپاه گنبد نقش زنان در انتخابات را تعیین کننده خواند و گفت: نباید اجازه دهید از جایگاه شما سوء استفاده شود و باید در انتخابات نگاه بصیرتی داشته باشیم که اگر با ظرافت و دقت رفتار نکنیم چه بسا نام کسانی از صندوق ها بیرون بیاید که جامعه را از مسیر آرمانها منحرف کند.

به گزارش قابوس نامه،سرهنگ دوم علی لشکر بلوکی در همایش روز قشر بسیج جامعه زنان که در سالن شهید مطهری بسیج برگزار شد با عنوان این مطلب افزود: این اندیشه و مفاهیم باید در جامعه به عمق مبنایی برسد تا در این عمق فرزندانی آگاه و مبارز تربیت شوند وگرنه با هزار طرح و برنامه نیز ما به تمدن اسلامی نمی رسیم.

وی با اشاره به نقش خانواده سالم در داشتن یک جامعه سالم، این مسئله را متاثر از نگاه تربیتی بانوان دانست و گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی رقم خورد و امروز آن را صادر می کنیم باطر نقش مهم و موثر مادران و همسران فهیم و دانشمند شهداست.


qaboosnameh 1

لشکر بلوکی در ادامه به شهدای مدافع حرم به عنوان پیش قراولان صدور انقلاب اشاره کرد که اگر به آنها نگاه ارزشی داشته باشیم، به نقش اصلی که مادران آنها ایفا می کنند و چنین فرزندانی تربیت کرده اند پی می بریم.
وی با تاسی از آیات قران زنان را محور اصلی خانواده یاد کرد و اضافه کرد: طبق مفاهیم قرآن قوام تربیت جامعه به دوش بانوان گذاشته شده که اگر قوام تربیتی درست در مقدمه نداشته باشم چه بسا قوام اجتماعی و اقتصادی خوبی در جامعه نخواهیم داشت.

خانواده منحرف شود، جامعه منحرف می شود

فرمانده سپاه گنبد افزود: خانواده اساس و بنیان جامعه است و اگر خانواده سالم داشته باشیم جامعه سالم خواهیم داشت و خانواده به عنوان هسته اولیه جامعه اگر به انحراف کشیده شود، جامعه را به انحراف می کشد.

qaboosnameh 7

سرهنگ علی لشکر بلوکی با اشاره به فرهنگ غرب اذعان کرد: نقش و جایگاه زن در تعالیم غرب تعریف نشده است و به زن به عنوان ابزار نگاه می شود که شاید بتوان با این نگاه تا حدودی جامعه را پیش برد ولی در نهایت به احطاط کشیده می شود.

فرمانده سپاه گنبد گفت: بانوان مسلمان باید مفاهیم علوم اسلامی را استخراج و در جامعه تبیین کنند چرا که برترین زنان تاریخ کسانی هستند که در خودشان اراده، تشخیص درست و شخصیت انسانی را نشان دادند.
وی تصریح کرد: غرب در حوزه علوم مادی پیشرفت خوبی داشته است اما با همه زیرساخت ها و امکاناتی که در اختیاردارند دوران طلایی آن رو به پایان است چون خانواده مفهوم و جایگاهی ندارد و در برخی از کشورهای مدعی شاهد فروپاشی از درون هستیم و این به دلیل نبود نقش محوری زنان در تربیت نسل ها است.

qaboosnameh 4

علی لشکر بلوکی علت اینکه انقلاب ما در مواجهه با دنیا توانسته از بحران ها و جنگ ها در امان بماند و در دوران معاصر خاصه بعد از پیروزی انقلاب سرپا بایستد و همه هجمه ها را مدیریت کند اساسش جامعه زنان هستند.

اهمیت نقش زنان در دفاع از جامعه

وی با اشاره به بزرگی چون امام خمینی(ره) که انقلاب را رقم زد، گفت: این بزرگمرد در دامن یک شیرزن بزرگ شد و اینکه 42 هزار شهید در دفاع مقدس دادیم اینها در دامن زنانی بزرگ و شیردل پرورش یافتند و این نقش جامعه زنان بوده که توانسته از جامعه دفاع کنند.

فرمانده سپاه گنبد گفت: دین مبین اسلام برنامه های مختلفی برای زنان دارد که به تعلیم و تربیت فرزندان و ساختن همسرانی ایثارگر برای جامعه و آرمانها اشاره کرد که زنانی این وظیفه را به خوبی به انجام رساندند و با انتقال درست مفاهیم اسلام و جهاد فی سبیل الله به همسران و فرزندان خود کمک کردند بهترین مسیر را انتخاب کنند و امروز وظیفه شما این است که این مفاهیم را در جامعۀ اسلامی حفظ کنید.


qaboosnameh 6

تبیین ابعاد حقیقی و حقوقی زنان در مفاهیم اسلامی نیز مسئله دیگری بود که لشکر بلوکی به آن اشاره کرد و افزود: زنان فرهیخته ما به سراغ این مسائل نمی روند و عرصه را برای برخی باز می گذارند که به دنبال انحراف افکار جامعۀ زنان هستند که متاسفانه منحرفین فکری داخلی نیز به این القائات دامن می زنند و تساوی زن و مرد در همه عرصه ها را مطرح می کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر اسلام زن و مرد در حوزه ارزش و جایگاه انسانی و وظایف عمومی یکسان هستند، ادامه داد: امروز شما باید با ارائۀ الگویی آگاه از خود به عنوان یک زن کامل مسلمان و تربیت فرزندان پاک، آگاه و مبارز و تشویق همسران به ایثارو شهادت از رسالت خود دفاع کنید.

زنان در انتخابات عملکرد بصیرتی داشته باشند

فرمانده سپاه گنبد نقش زنان در انتخابات را نیز تعیین کننده خواند و گفت: نباید اجازه دهید از جایگاه شما سوء استفاده شود و باید در انتخابات نگاه بصیرت سیاسی و عملکرد بصیرتی داشته باشیم که اگر با ظرافت و دقت رفتار نکنیم چه بسا نام کسانی از صندوق ها بیرون بیاید که جامعه را از مسیر آرمانها منحرف کند.

بانوان از جایگاه خود دفاع کنند

وی جامعه زنان ایران اسلامی را با کیفیت ترین جامعه در جهان دانست و اضافه کرد: وقتی رئیس جمهور در جمع ورزشکاران ، بانوان ورزشکار را با نام کوچک مثل می زند این ادبیات کجا در تعالیم اسلامی ما جای دارد؟ شما بانوان باید از جایگاه خود دفاع کنید تا جامعه زنان ایران اسلامی توسعه یابد.

qaboosnameh 7

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوای گلستان نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به 16 اسفندماه به عنوان روز بسیج جامعه زنان اظهار کرد: هر ساله در سالروز شهادت شهیده مریم فرهانیان این مراسم برگزار می شد که به دلیل صدور پیام رهبر معظم انقلاب در کنگره 7 هزار شهید زن کشور ، این بزرگداشت امروز برگزار شد.

qaboosnameh 8

زینب تجری همچنین با اشاره به شهید رقیه رضایی به عنوان شهید محوری امسال که کنگره این شهید نیز در قزوین برگزار شد گفت: شهید محوری سال 96 از استان گلستان انتخاب شده است و شهید مرجان نازقلیچی فرماندار شهید بندرترکمن از شهدای منا می باشد.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو