گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 2576

10 فروردین 1403 12:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سایه سنکین دو مشکل اساسی بر زیبایی شهر؛ فضای سبز و روشنایی شهر گنبد کافی نیست

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: روشنایی و فضای سبز دو مشکل اساسی گنبدکاووس است که باید با همکاری و تعامل دستگاههای اداری و مردم حل شود.

به گزارش قابوس نامه،عبدالقدیر کریمی در جلسه هماهنگی توسعه فضای سبز این شهرستان به مشکلات و معضلات اصلی اشاره کرد و افزود: توسعه برای فضای سبز اهمیت ویژه ای دارد، ما باید با هماهنگی و همکاری بین یکدیگر در جهت تقویت آن بکوشیم،از دیگر معضلات شهر روشنایی آن است که شهر گنبد را می توان از شهرهای نیمه تاریک استان دانست، روشنایی بر روی آرامش و امنیت مردم تاثیر می گذارد، این مسئله باید حل شود.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در فضای سبز شهرستان،‌ گفت: شهرهای همجوار ما از فاصله های دور نمای سرسبز و پر درختی دارند که این مسئله در گنبد نیست، مطمئنا فضای سبز بر روح و روان مردم تاثیر می گذارد .

کریمی با بیان اینکه به دلیل نوسانات محیط زیستی شهرستان و گرما و سرمایی که در طول شبانه روز رخ می دهد باید به کاشت درختان همساز با اقلیم توجه کرد، افزود: نگهداری درختان در گنبدکاووس به دلیل نوسانات جوی شرایط سختی را در پی دارد که باید تلاش کرد تا با ایجاد نهضت سبز، همکاری و هماهنگی ارگانها همه هم پیمان شویم برای افزایش فضای سبز.

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: آموزش و فرهنگ سازی را باید از دل دانش آموزان شروع کنیم و با توجیه مردم از ظرفیت روستا ها و تشکل های مردم نهاد استفاده کرد و این اراده اگر شکل بگیرد در یک سال آینده نتایج خوبی به دست می آید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو