گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 3314

29 اسفند 1402 08:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان مطرح کرد؛ آغاز کاوش شهر تاریخی جرجان/ اجرای طرح توسعه برج قابوس  در سال 96

مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری گلستان از اجرای طرح توسعه برج جهانی قابوس با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش قابوس نامه، ابراهیم کریمی در مراسم افتتاحیه جشنواره آیینی نوروزگاه ، این مراسم را یکی از برنامه های مصوب کشوری دانست و ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره عاملی در جهت تقویت بیش از پیش همدلی و صمیمیت بین اقوام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به طرح توسعه و استحکام بخشی برج قابوس اشاره کرد وگفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال در سال 96 آغاز می شود که مرمت گنبدمخروطی، علف زدایی و پاکسازی گل سنگ ها  و مطالعه سازه ای و زلزله نگاری از جمله اقدامات دیگر برای این طرح خواهد بود.
ابراهیم کریمی با معرفی شعار "گلستان، نگارستان و پایتخت اکوتوریسم ایران" که با نگاه به طبیعت گردی و بوم گردی این منطقه انتخاب شده است،‌ گفت:  در سال 96 پروژه های زیادی در حوزه میراث فرهنگی گلستان به بهره برداری خواهد رسید که پیگیری جهت برپایی بازارچه دائمی، احداث موزه بزرگ گنبدکاووس و آغاز کاووش از شهر تاریخی جرجان از جمله  این فعالیت ها است.
وی در ادامه با بیان احداث موزه بزرگ روستایی در سال 96 که بزرگترین موزه ها در سطح کشور است، گفت: عملیات اجرایی آن آغاز شده است و پیش بینی می شود که تا پایان تیر ماه به پایان برسد،همچنین  210 کیلومتراز دیوار تاریخی جرجان احیاء می شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو