گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 3319

29 اسفند 1402 08:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

زیارتگاهی در دل طبیعت؛ مجموعه زیارتی خالد نبی(ع) در جذب گردشگر بی نظیر است+تصاویر

زیارتگاه حضرت خالد نبی(ع) شهرستان کلاله با قرارگیری در طبیعتی زیبا، هر ساله مقصد سفر بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی می شود.

به گزارش قابوس نامه، استان گلستان ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد، از جنگلهای سبز آن گرفته تا کوه های سر به فلک کشیده آن، زیبایی های ترکمن صحرا و ساحل دریا نیز از جاذبه های دیگر این استان است، حال اگر این طبیعت با رنگ و بوی فرهنگی  از اقوام گوناگون کشور در هم آمیخته شود،‌نگارستانی می شود از هویت و سرزندگی.
بقاع متبرکه و امامزادگان نیز از مکانهایی است که هرساله مسافرین زیادی را در آغوش می گیرند و گلستان نیز از وجود آنها بی بهره نبوده و جمعیت فراوانی از زائرین و مجاورین در پناه این مکان های مقدس اسکان می گزینند.

qaboosnameh12 2


در این بین، بقعه حضرت خالد نبی(علیه السلام) را می توان  به خاطر قرارگیری در منظر طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز از مقصد های مهم زیارتی گردشگری در شرق گلستان نام برد، این مجموعه ه در روستای گچی سوبالا از توابع دهستان تمران شهرستان کلاله قرار دارد از مناظر طبیعی مانند تپه ماهورهای هزار دره شمالی که سوژه بسیاری از عکاسان است تا طبیعت سرسبز دره ی پنج شیر از جاذبه های این منطقه است.
این منطقه از ظرفیت های باستانی نیز برخوردار است و وجود مزار باستانی، چشمه خضر نده به اهمیت این مجوعه افزوده است که گردشگران و زائران از سطح استان گلستان و اقصی نقاط کشور حضور پیدا کرده و در طول سال نیز حدود 50 الی 100 گروه متغیر توریست  خارجی از این محل بازدید و اسکان پیدا می کنند، براساس پیش بینی ها 200 هزار گردشگر و زائر از این مکان بازدید می کنند.


qaboosnameh12 1
 با توجه به اینکه امسال هدف گردشگری استان با نگاه به اکوتوریسم  و طبیعت گلستان معرفی شده است، این منطقه را می توان یکی از بسترهای بسیار زیبا برای سرمایه گذاری دانست و از سویی سیاست  سال جدید نیز" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اعلام شده است، این منطقه ظرفیت بالایی در ایجاد رونق اقتصادی برای منطقه با حضور گردشگران دارد و هیئت امنای این بقعه مبارکه نیز با فعالیت ها و تلاش ها با هدف آسایش مسافرین و فراهم کردن بستر گردشگری فعالیت های عمرانی نیز در این راستا انجام داده اند که راه اندازی مرکز غذاخوری سنتی و بومی را از جمله فعالیت های آنها می توان برشمرد.
در بقعه متبرکه حضرت خالد نبی(ع) فعالیت های زیادی از جمله آموزش تجوید و قرائت قران کریم ، طرح نشاط تابستانی و اردویی مختلف طی سال انجام می گیرد و از جمله فعالیت های مذهبی نیز برگزاری نمازهای جماعت روزانه، تلاوت قرآن کریم، طرح امربه معروف و نهی از منکر، آموزش آداب زیارت و‌..می باشد که با برنامه ریزی مدون و دقیقی در حال انجام است.

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

qaboosnameh12 2

گزارش از محسن نادران
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو