گروه : گفتگو /

شناسه: 3988

09 فروردین 1403 23:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با فرارسیدن ایام ماه رمضان؛ طرح ضیافت الهی بقاع متبرک شرق گلستان برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق گلستان از برگزاری برنامه های طرح ضیافت الهی در 10 بقعه در شرق گلستان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه، چند روزی دیگر به ماه میهمانی خدا باقی نمانده است و مساجد و امامزاده ها در حال تدارک برنامه ها و مراسم های خود هستند تا به عنوان خانه خدا، میزبان خوبی برای مهیمانان خداوند باشند، در این بین یکی از مراکزی که با برنامه های مذهبی و طرح های سازماندهی شده فعالیت می کند، امامزادگان و بقاع متبرکه هستند که با نام طرح ضیافت الهی به میهمانی ماه رمضان می روند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شرق گلستان در گفتگو با این رسانه، می گوید: بقاع متبرکه و امامزادگان شرق گلستان با اجرای برنامه ضیافت الهی، از جمله پاسخگویی به سوالات شرعی و ترتیل خوان و جز خوانی از برنامه هایی است که در 10 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

جعفر ذوبی سرابی با بیان اینکه یکی از برنامه های ایام ماه مبارک رمضان، بزرگداشت وفات حضرت خدیجه(س) با نام"خدیجه مادر امت" است، افزود: این برنامه در امامزاده جعفر(ع) مینودشت و امامزاده بی بی سکینه(س) قلعه قافه ویژه بانوان برگزار می شود که در آن از همسران و مادران شهدای مدافع حرم تجلیل و قدردانی خواهد شد.

سرابی با اشاره به اینکه 10 امامزاده ما را در برگزاری برنامه های ضیافت یاری می کنند، تصریح کرد: خیمه های معرفت در دو امامزاده تکیه بابا و امامزاده جعفر(ع) برپا است و در بقاع متبرکه شرق گلستان همچنین برنامه افطاری ساده برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف شرق گلستان در ادامه افزود: در بقعه مبارکه بی بی سکینه(س) قله قافه و امامزاده جعفر(ع) مینودشت سفره افطاری با فرهنگ سازی افطاری ساده برپا می شود و به تناوب در امامزادگان دیگر چند شبی این برنامه انجام خواهد گرفت.

وی در پایان به برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: از برنامه مهم دیگر در امامزاده ها، برگزاری مراسم لیالی شب قدر است که شور و حال دیگری در فضای امامزاده و بقاع متبرکه دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو