شناسه: 9782

13 اسفند 1400 23:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: کشاکش نظام اداری و بروکراسی تمام می شود /حل مشکلات طرح گردشگری جزیره «آشوراده» با حضور رئیس جمهور
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اجرای طرح گردشگری آشوراده تاکنون در کشاکش نظام اداری و بروکراسی معطل‌مانده بود که در جلسه امروز با رئیس‌جمهور، مشکلات و مسائل مرتبط با اجرای این طرح گردشگری تا حد زیادی حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده در غرب گلستان اظهار کرد: جزیره آشوراده یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری کشور و دارای ساحلی مناسب برای شنا  و تفریحات دریایی است که اکثر نقاط وسعت ۷۰۰ هکتاری جزیره آشوراده زمینه لازم برای ایجاد تأسیسات مختلف به‌ویژه تأسیسات گردشگری را دارد.

وی گفت: اجرای طرح گردشگری آشوراده تاکنون در کشاکش نظام اداری و بروکراسی معطل‌مانده بود که نتیجه آن عدم پیشبرد اهداف گردشگری در این جاذبه بی‌نظیر بود، باید در این موارد به زیر میز ناکارآمدی و بروکراسی‌ اداری زد تا این ناکارآمدی موجب عدم پیشرفت و توقف نشود.

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: امروز در جلسه با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مشکلات و مسائل مرتبط با اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده مطرح و این مسائل و مشکلات تا حد زیادی حل شد.

ضرغامی یادآور شد: مشخص شد برخی موارد مطرح‌شده شاید در جای خود نکته مثبتی داشته باشد اما موجب شده این امکان عظیم و خدادادی معطل باقی بماند.

وی اضافه کرد: در برخی مجوزها محدودیت‌هایی بود که خوشبختانه با نظر مساعد ریاست جمهوری دستورات بسیار اکیدی صادر شد تا این طرح با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی با قوت اجرایی شود.

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: برای ۲۲ هکتار از این منطقه که در اختیار حوزه گردشگری قرارگرفته است طرحی مقدماتی تدوین‌شده و جانمایی تأسیسات، اماکن، سرویس‌های گردشگری و تفریحی بر روی آن مشخص‌شده است و با توجه به نشست امروز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح نهایی را با توجه به دستورات و تصمیمات رئیس جمهور در راستای ایجاد امکانات حداقلی اقامتی و تفریحی تدوین خواهد کرد.

ضرغامی بیان کرد: در گذشته برای طرح گردشگری جزیره آشوراده تنها اجازه بازدید از طبیعت جزیره برای گردشگران فراهم بود اما در نشست امروز با توضیحات همکاران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تصمیم‌گیری ریاست‌جمهور مقرر شد تا امکانات حداقلی اقامتی برای گردشگران ورودی به جزیره آشوراده ایجاد شود و دلیلی و مانعی برای عدم اجرای آن وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید بهترین ظرفیت‌های گردشگری و سرگرمی و تفریحی در استان گلستان در راستای رونق اقتصادی مردم استان ایجاد شود، بیان کرد: گلستان استانی دیدنی و نگارستان جاذبه‌های گردشگری کشور است که از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف ازجمله کوه، دریا، صحرا و سایر موارد برخوردار بوده که در کشور بی‌نظیر است، باید امکانات برای این استان مهیا شود که امیدواریم با تصمیم‌گیری امروز در جزیره آشوراده شاهد اتفاقات مثبتی برای حوزه گردشگری گلستان باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو