شناسه: 9900

07 مرداد 1401 12:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آماده باش گلستان برای سیلاب احتمالی
دستگاه‌های امدادی گلستان پس از اخطاریه‌های پی در پی هواشناسی و با توجه به احتمال بارش‌های ناگهانی و سیلابی شدن معابر و مسیر‌های مختلف در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، در پی صدور هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی گلستان تمامی دستگاه‌های امدادی و تیم‌های مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

بر اساس این هشدار رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد در نقاط مختلف استان برای امروز تا روز شنبه پیش‌بینی شده. همچنین احتمال ایجاد سیلاب ناگهانی، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های استان پیش‌بینی شده است. در همین راستا تیم‌های مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی در سطح استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت.

فرماندار گرگان: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و تمامی دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

فرماندار گرگان : بر اساس گزارش هواشناسی، اوج بارش‌ها در اواخر وقت امروز تا روز جمعه خواهد بود که پیش بینی می‌شود در یک بازه زمانی حدود سه ساعته بین سه تا ۱۵ میلی متر بارش در نواحی مختلف به ثبت برسد.

عیسی پایین‌محلی خاطرنشان کرد: در همین راستا صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل و تمامی دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: تقاضای ما از مردم این است که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و در روزهای آینده از تردد غیرضروری در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

تشدید فعالیت گشت‌های خدمات شهری شهرداری گرگان

معاون خدمات شهری شهردار گرگان گفت: با توجه به هشدار اعلام شده و احتمال وزش شدید باد تمامی تیم‌های خدمات شهری و فضای سبز در شهرداری مرکز و مناطق مکلف شدند نسبت به مقاوم سازی سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر بازدید لحظه‌ای داشته باشند.

احمدعلی سالاری گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان به صورت کامل آماده‌باش است و علاوه بر تیم‌های کشیک مستقر در ایستگاه‌ها، تیم‌های استقراری در میادین و معابر شهر مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث انتظار داریم همشهریان از تردد غیر ضروری در محورهای گردشگری به خصوص رودخانه ها تا آرام شدن وضعیت جوی جدا خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان بیان کرد: خوشبختانه طی سنوات گذشته لایروبی رودخانه‌های پرخطر انجام شده و انتظار داریم در این بخش مشکل چندانی نداشته باشیم.

سالاری اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۲۵ آتش‌نشانی و ۱۳۷ خدمات شهری شهرداری گرگان آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی در این روزها خواهد بود.

لغزنده بودن جاده‌های گلستان با شروع بارش‌ها

رئیس پلیس‌راه گلستان نیز بیان کرد: در چنین شرایطی بخصوص در ساعات ابتدایی بارش، لغزنده بودن جاده‌ها تشدید خواهد شد و دید راننده نیز نسبت به جاده کم می‌شود.

علی عبدی گفت: تقاضای ما از رانندگان این است در این ایام ضمن رعایت فاصله با خودروی مقابل، تشدید در رعایت سرعت مطمئنه را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: تقاضای ما از شهروندان و کاربران ترافیک و رانندگان محترم این است از اسکان و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

رئیس پلیس‌راه گلستان تصریح کرد: تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی و امدادرسانی به شهروندان خواهد بود.

گفتنی است، جمعیت هلال احمر گلستان نیز در وضعیت آماده‌باش قرار دارد و از روزهای گذشته بازبینی و بازرسی تجهیزات و ادوات امدادی اجرا شده و تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر گلستان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است.

نویسنده :

نظرات
آرشیو