شناسه: 9959

15 اسفند 1401 23:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ساپینتو تا مرز سکته رفت؛ برد دراماتیک استقلال برابر تیم قلعه‌نویی/ نجات با پنالتی جنجالی
تیم فوتبال استقلال که تا ثانیه‌های پایانی دیدار برابر گل‌گهر سه امتیاز ارزشمند را از دست داده بود، در وقت‌های اضافه از شکست برابر تیم امیر قلعه‌نویی گریخت و با یک پنالتی جنجالی پیروز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ،تیم‌های استقلال و گل‌گهر سیرجان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند.

قضاوت این بازی را «موعود بنیادی فر» با کمک‌های «محمدرضا منصوری » و «سعید قاسمی» بر عهده داشتند.

استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز مبرم به سه امتیاز بازی با گل‌گهر سیرجان داشت. در هفته‌ای که سپاهان و پرسپولیس دو رقیب اصلی استقلال په پیروزی رسیده‌ بودند شاگردان ریکاردو ساپینتو بُرد می‌خواستند تا به تعقیب‌ و گریز در صدر جدول ادامه بدهند.

گل‌گهر سیرجان با امیر قلعه‌نویی انگیزه‌های زیادی برای این مسابقه داشت، سرمربی اسبق استقلال برای آنکه نشان دهد هنوز به پایان دوران مربیگری نرسیده، می‌خواست با دست پر میدان را ترک کند.

دقایق حساس

دقیقه ۶: اولین موقعیت جدی بازی را استقلال خلق کرد، مهدی قایدی که در محوطه جریمه گل ‌گهر صاحب توپ شده بود شوت خطرناکی زد اما منادی با واکنش عالی خود دروازه تیمش را بسته نگه داشت.

دقیقه ۸: محمد محبی با حرکت تکنیکی خود مدافعان حریف را از پیش رو برداشت و ضربه او چیزی نزدیک بود به گل اول بازی تبدیل شود اما منادی با نوک انگشتان خود توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۵: خلاف جریان بازی، گل گهر روی یک ضربه ایستگاهی صاحب گل شد. پاس غافلگیرانه پورعلی به شکاری رسید و در حالی که سیلوا و حسینی دچار اشتباه شدند شکاری پاس خوبی را برای سهرابیان فرستاد تا او به راحتی گلزنی کند.

دقیقه ۲۸: مرتضی تبریزی که در داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شده بود می‌توانست برای دومین بار گل‌گهر را به گل برساند اما شوت این بازیکن با واکنش عالی حسینی دفع شد.

دقیقه ۴۲: حسینی برای دومین بار در نیمه اول ناجی دروازه استقلال شد. او این بار شوت امین پورعلی را با واکنش عالی خود مهار کرد.

دقیقه ۵۴: شوت محکم جعفر سلمانی با اختلاف زیادی از بالای دروازه گل‌گهر سیرجان به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: ضربه سعید مهری با واکنش خوب اکبر منادی به کرنر رفت.

دقیقه ۶۵: سعید مهری فرصت خوبی برای شوت‌زنی داشت اما باز ضربه این بازیکن در داخل چهارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۹۱: استقلال مزد حملات خود را گرفت. پاس به عقب آرمان رمضانی به رضا میرزایی رسید و این بازیکن با ضربه‌ای فنی و تماشایی توپ را به تور دروازه گل‌گهر سیرجان دوخت.

دقیقه ۹۵: جنجالی‌ترین اتفاق بازی در این دقیقه شکل گرفت، جایی که رضا میرزایی بر اثر برخورد با مدافعان گل گهر سرنگون شد و داور به نشانه پنالتی در سوتش دمید. بازیکنان و نیمکت‌نشینان گل گهر اعتراض شدیدی به این اتفاق داشتند اما بنیادی‌فر روی تصمیم خود ایستاد و یامگا بهترین پنالتی‌زن استقلال پشت توپ ایستاد و به راحتی توپ را خلاف جهت حرکت منادی به گل تبدیل کرد تا جشن بزرگ در آزادی شکل بگیرد.

استقلال با این پیروزی دراماتیک به امتیاز ۴۳ رسید و در جایگاه سوم ماند. گل‌گهر با ۳۷ امتیاز رتبه چهارم را در اختیار دارد. همچنین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس به‌ترتیب با ۴۶ و ۴۵ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند. 

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا(ژیمان بابایی) ، عارف غلامی، جعفر سلمانی(رضا میرزایی)، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری(آرمان رمضانی)، آرش رضاوند، مهدی قایدی(امیر علی صادقی)، محمد محبی، ارسلان مطهری(امید حدادی فر)

ترکیب گل‌گهر

محمد اکبرمنادی، شایان مصلح، مسیح زاهدی، آرمین سهرابیان، مهدی تیکدری(بهنام برای)، امین پورعلی،مهران گلزاری، نوید عاشوری(ریک بایناما)، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی(امین قاسمی نژاد) و رضا شکاری(کی‌روش استنلی)

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو