شناسه: 6442

31 فروردین 1403 03:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه شورای اداری شهرستان گنبد کاووس مطرح شد؛ از سخت گیری شهرداری گنبد نسبت به متخلفان خوشحالم / باید شعار سال را سرلوح کار خود قرار دهیم

اولین شورای اداری شهرستان گنبد کاووس در سال ۱۳۹۷ امروز صبح برگزار شد.

به گزارش قابوس نامه، اولین جلسه شورای اداری شهرستان گنبد کاووس در سال ۱۳۹۷ امروز صبح در سالن جلسات فرمانداری گنبد برگزار شد.

در ابتدا این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبد ضمن تبریک ایام نوروز و میلاد امام جواد (ع) اظهار کرد: ایام اعتکاف را در پیش رو داریم، ایامی که روایت زیادی از شیعه و اهل سنت از شکافته شدن دیوار کعبه و ورود مادر امام علی (ع) به آن و تولد امام علی (ع) در خانه خدا خبر می دهد .

w1

وی ادامه داد: در روایتی نیامده که اعتکاف باید در این ۳ روز انجام شود، اما تناسب خوبی بین اعتکاف در مساجد و حضور ۳ روزه مادر امام علی (ع) در خانه کعبه وجود دارد.

امام جمعه گنبد کاووس در خصوص مراسم ۱۳ بدر تصریح کرد: در قرآن آمده است، حضرت ابراهیم (ع) در روزی که همه افراد شهر به بیرون از شهر رفته بودند، بت ها را شکست. در کل دنیا تنها مراسمی که تمام مردم یک شهر، در یک روز خاص به بیرون شهر و به طبیعت می روند مراسم ۱۳ بدر ایرانیان بوده است. آن اتفاق هم در شهری افتاده است که سالهای سال مرکز حکومت ایرانیان بوده و فرهنگ ایرانی در آن رواج داشته است. لذا بعید نیست که خداوند در این آیات، اشاره به ۱۳ بدر ایرانیان داشته باشد.

حجت الاسلام ترابی در رابطه با عید نوروز نیز گفت: ما نمی گوییم که عید نوروزعیدی است که اسلام سفارش کرده باشد زیرا هر کس این را بگوید بدعت گذاشته است، اما در عید باستانی ایرانیان سنت های حسنه ای انجام می شود که مورد تایید و تاکید اسلام است. سنت هایی مثل صله رحم، دید و بازدید مومنین باهم ، پاکیزگی و... .

وی در ادامه سخنان خود به برخورد شهرداری گنبد با یک بدهکاری ۹۰۰ میلیون تومانی اشاره و خاطرنشان کرد: به ذهنم می رسد که در این ماجرا شهرداری گنبد مظلوم واقع شده است. زیرا منزل فردی بدهکاری که سالها از پرداخت بدهی خود به شهرداری امتناع می کرد و برای همه شناخته شده است با حکم قضایی پلمپ شد.

امام جمعه گنبد ادامه داد: شاید در شیوه عمل گله مندی وجود داشته باشد، اما سختگیری لازم است. بنده از این موضوع خوشحال شدم و احساس خوبی داشتم، علارقم تمام جو سازی هایی که در فضای مجازی انجام شد.

سپس عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس ، ضمن تبریک سال نو و مناسبت های ماه رجب، اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری به شعار "حمایت از کالای ایرانی" در این است که کالای ایرانی باید در نظر مصرف‌کننده، با کیفیت و زیبا باشد و این موضوع یک نکته اساسی است.

w3

فرماندار گنبد کاووس ادامه داد: گرایش مردم به مصرف کالای خارجی وجود دارد و اگر نبود مقام معظم رهبری بر این نکته اشاره نمی کردند و نسبت به آن دغدغه نداشتند، لذا باید، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شرایطی برای کالاهای ایرانی ایجاد کنند که مانند کالاهای خارجی ضمن دارا بودن ضمانت اجرایی و تعهدات فنی و تخصصی لازم از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا به عنوان یک کالای استاندارد مردم به خرید کالای ایرانی راغب شوند.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: شهرستان گنبدکاووس برنامه‌های مهمی برای تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری دارد ، در این راستا از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان، اعضای مجمع مشورتی و شورای مشورتی جوانان فرمانداری نیز کمک خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی، خرید کالای ایرانی و تقویت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی، کاهش بیکاری و افزایش اشتغالزایی و اقتصاد را به همراه خواهد داشت و ما باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار ‌دهیم.

کریمی در پایان گفت: از بهمن ماه سال گذشته، طرح توسعه اقتصادی با افزایش اشتغالزایی را در دستور کار قرار دادیم و قرار است در حوزه اقتصادی شهرستان کارهای بزرگ و زیادی صورت گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو