شناسه: 546

31 فروردین 1403 23:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وعده ای که به سهامداران معترض داده شد: پیگیری مشکل موج های آبی گلستان اولویت اول بعد از هفته دولت

سهامداران موجهای آبی گلستان بار دیگر با تجمع در مقابل فرمانداری ویژه گنبدکاووس خواستار پیگیری مطالبات خود شدند که با حضور نمایندگان فرمانداری، سهامداران به داخل فرمانداری هدایت شدند و فرماندار ویژه گنبد در نشستی با سرمایه گذاران به عنوان یک اولویت  بعد از هفته دولت قول پیگیری مشکل را به معترضین داد.

به گزارش قابوس نامه، پروژه موج های آبی گلستان که با تبلیغات گسترده سرمایه های بسیاری از مردم را جذب کرد امروز با سهامداران معترضی مواجه است که علی رغم عمل به تعهدات خود هیچگونه خدمات و یا بازخوردی در قبال سرمایه گذاری خود دریافت نکرده اندو مهم تر آنکه این پروژه نیمه تمام و به صورت قانونی متوقف شده است.
امروز که برای سومین بار سهامداران معترض در مقابل فرمانداری ویژه گنبد تجمع کردند هر یک به نوعی با اشاره به رقم سرمایه هایی که در این پروژه دارند روند پیگیری پرونده موج های آبی را رضایت بخش ندانستند.
IMG 6812این سرمایه داران عنوان کردند که از اعتراض قبلی آنها 5 ماه می گذرد ولی در این مدت هیچ اقدامی انجام نشده است و حتی به درخواست فرمانداری نمایندگانی نیز انتخاب شده است تا مذاکرات از طریق آنها پیگیری شود ولی  تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.
اغلب این سهامداران که مبالغی بالغ بر100 میلیون تومان در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند از سال 92 سی درصد مبلغ سرمایه گذاری را ابتدا و مابقی را به صورت اقساط هر4 تا 5 ماه پرداخت کرده اند؛ این در حالی است که به گفته این معترضین بعد از گذشت این سالها در آنجا تنها دیوارهای آجری و سالنی را که بیشتر به سوله و انباری شبیه است می توان دید.
IMG 6815
در نشست فرماندار ویژۀ گنبد با سهامداران معترض، فرماندار خطاب به معترضین گفت: من نمی خواهم شما را توجیه کنم تا این مکان را ترک کنید اما این قول را به شما می دهم که به دو دلیل موضوع موج های آبی را پیگیری می کنم .
عبدالقدیر کریمی افزود: اگر تمام دنیا را هم ببینید مشکل شما باید در فرمانداری وبژه گنبد پیگیری شود. هر چند گفتن این موضوعات در حال حاضر فایده ای ندارد اما کاش قبل از این که این سرمایه گذاری را انجام دهید پیگیری های حقوقی بیشتری انجام می دادید. قصد من سرزنش شما نیست و این اتفاق ممکن است برای هر کسی بیفتد.
IMG 6828
کریمی افزود:من در زمان تصدیگری بازرسی استان در جریان جلسات استانی  مشکل شما را پیگیری می کردم و به مشکلات شما واقفم  و می دانم این سرمایه گذاری چه میزان از زندگی شخصی شما را تحت تاثیر قرار داده است و به هر حال علی رغم زحمات زیادی که کشیده شد این مشکل هنوز حل نشده است و شاید شما از شهرهای دیگر باشید ولی به عنوان هم استانی بر خود واجب می دانم که پیگیر حل این مشکل باشم.
دلیل دیگری که کریمی به آن اشاره کرد این است که حل این مشکل بزرگ و مردمی در دوره مسئولیت وی یک افتخار است و با طرح این دلایل گفت: با این موضوعات که مطرح کردم انگیزه حل مشکل برای من کمتر از شما نیست پس کمک کنید تا در یک مسیر درست کار پیش برود و نیاز است تا در این مسیر به یکدیگر اعتماد کنیم.
IMG 6827
وی همچنین اذعان کرد: چون در آستانه هفته دولت هستیم به شما قول می دهم بعد از هفته دولت پیگیری مشکل موج های آبی در اولویت کارهایم قرار بگیرد وشاید نتوانم برای حل آن زمان و تاریخی را مشخص کنم اما به شما قول می دهم تمام سعی و تلاشم را به کار بگیرم .
کریمی تعیین زمان برای حل نهایی این مشکل را نیز به دلیل پیچیدگی های حقوقی و بانکی این پروژه غیرممکن خواند و گفت: من با شنیدن اعتراض دوستان شما و دیگر معترضین با خود گفته ام اگر بتوانم این مشکل را در سال 95 حل کنم برای من بیشتر از صد سفر حج باارزش است اما همانطور که گفتم باید پیچیدگی های حقوقی را هم در نظر گرفت.
فرماندار ویژه گنبد افزود: نمی خواهم به شما وعده دروغین بدهم و  بهتر است این مشکل را صادقانه، عادلانه و در فضای دوستی حل کنیم.
IMG 6825
عبدالقدیر کریمی همچنین گفت: برخی ظاهر سازی ها مردم را فریب داد و باعث شد در این پروژه سرمایه گذاری کنند اما همیشه در آسیب شناسی کارها باید اشکالاتی که خودمان انجام داده ایم را نیز ببینیم.
وی در پایان خطاب به سهامداران خواستار تعیین 3 تا 6 نفر نماینده شد تا رابطان بین فرمانداری و سهامداران باشند و در پیگیری مشکل این پروژه با تبادل اطلاعات مورد نیاز از سوی سهامداران به پیگیری جدی این معضل کمک کنند.
IMG 6826
این ادبیات و همراهی فرماندار با سهامداران بار دیگر باعث پراکنده شدن معترضین از مقابل فرمانداری شد اما باید دید این اولویت که رابطه مستقیمی با معیشت مردمی که تمام زندگی خود را در این پروژه بدون آینده سرمایه گذاری کرده اند  دارد، مسیر درست خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیدا می کند و یا در پیچ و خم های حقوقی همچنان در انتظار تدبیر خواهد ماند!
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو