گروه : اخبار استان /

شناسه: 6844

04 اردیبهشت 1403 10:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 ۱۲۴ میلیارد تومان مطالبات گندم‎کاران گلستانی پرداخت شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: مراکز خرید تضمینی در استان تاکنون ۴۸۱ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری کردند و ۱۲۴ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مختار مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره خرید محصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: امسال 371 هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شد که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و300 هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود: مراکز خرید تضمینی در استان تاکنون 481 هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری کردند و 124 میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان همچنین از خرید 2 برابری کلزا امسال در استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از 62 هزار هکتار از اراضی استان کلزا کشت شدکه تاکنون بیش از 100 هزار و 550 تن کلزا به مراکز خرید تویل شده است و 108 میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده است‌.

وی همچنین از تحویل 25 هزار تن جو به مراکز خرید استان خبر داد و گفت : بیش از 12 میلیارد تومان وجه نقد به آنان پرداخت شده است.

مهاجر استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی‌، انتقال اطلاعات فنی، مبارزه به موقع با قارچ‌ها و بارندگی مناسب را از دلایل عملکرد خوب محصولات کشاورزی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان همچنین درباره تحویل گندم به مراکز هم گفت: با توجه به مشکل کشاورزان در تحویل گندم‌های خود به مراکز با دستور استاندار، کشاورزان می‌توانند بدون معرفی‌نامه از جهاد کشاورزی محصولات خود را تحویل دهند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو