گروه : اخبار استان /

شناسه: 7413

10 فروردین 1403 16:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استانداران گلستان و منگستائو قزاقستان ‌‌تفاهم‌نامه دوجانبه امضا کردند

هیئت تجاری از استان گلستان به سرپرستی آقای هاشمی استاندار، در برنامه‌ای یک روزه به استان منگستائو جمهوری قزاقستان سفر کردند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، در این سفر یک روزه که دیروز از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد اکتائو انجام شد, بازرگانان حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تعدادی از مدیران اجرایی مرتبط استاندار گلستان را همراهی می‌کنند.

در این سفر مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای دوجانبه به امضای استانداران گلستان و منگستائو برسد که براساس آن آقایان ایرعالی توغژانوف و سید مناف هاشمی در توافق نامه‌ای 12 ماده‌ای در زمینه مناسبات اقتصادی بلندمدت،‌ تقویت و گسترش روابط و همکاری های دوجانبه براساس منافع متقابل دو استان از 2 کشور دوست، با در نظر گرفتن مصالح و اصل برابری توافق کردند.

براساس مفاد این تفاهم‌نامه طرفین در جهت بهره‌برداری موثرتر از پتانسیل‌ها و امکانات بالقوه تجاری- اقتصادی 2 استان در زمینه‌های اقتصادی، بانکی، بازرگانی،‌ گردشگری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، آبزی‌پروری، حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و خدمات فنی، مهندسی، علمی و فناوری به توافق رسیدند.

همچنین در این سفر استاندار گلستان و هیئت همراه بازدید هایی را از مکان‌های تجاری, اقتصادی و کارآفرین استان منگستائو خواهند داشت.

جلسات مذاکرات B2B بخش دیگری از این سفر است که در 5 گروه گردشگری و حمل و نقل مسافری (ریلی، هوایی، اتوبوس دریایی), کشاورزی شامل محصولات پروتئینی، نهاده‌ها و محصولات کشاورزی، آبزی پروری، غلات, توسعه فعالیت های بازرگانی، خدمات فنی ومهندسی، صادرات و واردات , همکاری های بانکی, مبادلات دانشگاهی، علمی، فناوری و گردشگری سلامت برگزار می‌شود.

گفتنی است قزاقستان یکی از کشورهای تولیدکننده غلات است و استان گلستان با توجه به ظرفیت‌های بندر خشک و منطقه آزاد اینچه برون می تواند محمل خوبی برای تجارت با این کشور باشد.

روابط فرهنگی گلستان با کشور قزاقستان از گذشته تا به امروز حسنه بوده و سکونت قریب به 6 هزار قزاق در گرگان با وحدت و همدلی نشان دهنده عمق این روابط است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو