گروه : اخبار استان /

شناسه: 8042

10 فروردین 1403 17:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان عنوان کرد: ضرورت نقش آفرینی رسانه ها در انتقال بدون تحریف دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان گفت: رسانه ها در انتقال بدون تحریف دفاع مقدس می توانند نقش آفرین باشند چرا که در هشت سال جنگ تحمیلی و 30 سال بعد از آن نقش مهمی ایفا کردند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما ، سردار علی ملک شاهکوهی عصر امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت که به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بهترین روش برای انعکاس دفاع مقدس را زبان هنر و رسانه است.

وی افزود: پس از 30 سال پس از پایان جنگ، کوله باری از خاطرات دفاع مقدس به جا مانده است و هر رسانه ای باید تلاش کند تا این گنجینه را از دفاع مقدس استخراج کند و در اختیار نسل های آینده قرار دهد.

مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان با بیان نقش آفرینی رسانه در ثبت دلاورمردی های رزمندگان در دفاع مقدس، تصریح کرد: رسانه ها تلاش‌های زیادی در دوران دفاع مقدس داشتند و امروز هم این مسئولیت بر دوش اصحاب رسانه وجود دارد.

ملک شاهکوهی ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی امروز هررسانه می تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرینی کند و با درج خاطرات رزمندگان و تشریح عملیات های غرور آفرین دفاع مقدس بپردازد تا افتخارات رزمندگان بدون تحریف به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اذعان کرد: اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس در صحنه‌های نبرد اتفاقات ارزشمندی را انعکاس داده و در اطلاع رسانی در خصوص جذب کمک های مردمی برای جبهه ها فعالیت داشتند.

ملک شاهکوهی در ادامه با برشمردن برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در گلستان، گفت: بیش از 200 برنامه هنری، ادبی، ورزشی و اجتماعی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان با اشاره به برنامه های شاخص سوم خرداد، افزود: اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به روستاها، برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی با موضوع دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه با بیان خاطرات رزمندگان عملیات بیت المقدس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، رونمایی از نرم افزار تور زیارت مجازی شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، اجرای تئاتر دفاع مقدس و رونمایی از سایت 30 شهید شاخص استان گلستان از برنامه های شاخص استان گلستان خواهد بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو