گروه : اجتماعی /

شناسه: 1033

31 فروردین 1403 22:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون اداره کل تعاون گلستان: بیشترین نرخ بیکاری گلستان در رشته محیط زیست است

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیش‌ترین نرخ بیکاری گلستان به ترتیب در رشته‌های محیط زیست، علوم کامپیوتر و صنعت و فرواری است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، محمد رهبری ظهر شنبه در جلسه توزیع سهمیه دستگاهی کارورزی اظهار کرد: کمترین نرخ بیکاری گلستان در رشته بهداشت و بیش‌ترین نرخ بیکاری به ترتیب در رشته‌های محیط زیست، علوم کامپیوتر و صنعت و فرواری است.

وی افزود: ۲۸۶ واحد در طرح کارورزی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۸ واحد گواهینامه دریافت کرده، ۵۵ واحد در دست اقدام، ۲۶ واحد انصراف و ۹۳ واحد کارورز گرفته‌اند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در مجموع دو هزار و ۹۲۴ نفر در طرح کارورزی ثبت نام کرده‌اند که هزار و ۷۳ نفر واجد شرایط بوده و ۱۲۰ کارورز در حال آموزش هستند.

رهبری گفت: ۱۹۵ واحد در بخش خدمات، ۷۶ واحد در بخش صنعت و ۱۵ واحد در بخش کشاورزی پذیرنده داشتند که ۸۰ کارورز در بخش خدمات، ۱۲ نفر در بخش صنعت و یک نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار شدند.

به گفته وی، زنان دو برابر مردان در کارورزی پذیرفته شدند و ۸۰ درصد پذیرفته شدگان هم لیسانس داشته‌اند.

رهبری اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه ایجاد ۸۰۰ هزار شغل با ۶ درصد رشد اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ساختار کلان الگوی تحلیل کننده اشتغال گفت: جمعیت، آموزش، تولید، نفت، تورم، عرضه و تقاضای نیروی کار، پول و بودجه دولت از مهم‌ترین ساختارها هستند.

رهبری با بیان اینکه بانک اطلاعاتی کاملی از جویندگان کار در استان و کشور در دسترس نیست، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار نفر جویای کار در بنگاه‌های کاریابی ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۷ درصد مرد و ۴۳ درصد زن هستند.

وی افزود: از مجموع ۱۱ هزار نفر ۳۶ درصد تحصیلات لیسانس دارند و در مجموع ۵۶ درصد از جویندگان کار دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

رهبری گفت: ۵۲ درصد از جویندگان کار مهارت داشتند و بیش‌ترین متقاضیان کار هم رده بین ۲۵ تا ۳۴ ساله‌ها هستند که برابر با ۵۸ درصد بوده و بنابر آمار ۸۵ درصد به کارگمارده شدگان فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند که بیش‌ترین آن‌ها را با ۹۶ درصد زنان تشکیل دادند.

وی خاطرنشان کرد: بیش‌ترین سن به کارگمارده شدگان در رده سنی ۲۵ الی ۳۴ سال و ۱۵ تا ۲۴ سال بود و ۸۲ درصد کسانی که به کار گمارده شدند در بخش خدمات مشغول به کار شدند.

رهبری گفت: ۱۳ هزار نفر در سال باید اشتغال ایجاد شود تا نرخ بیکاری در همین حد باقی بماند اما اگر با همین شیوه پیش برود در سه سال آینده ممکن است نرخ بیکاری به ۴۹ درصد برسد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو