گروه : اجتماعی /

شناسه: 1064

10 فروردین 1403 06:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان:  ساخت و ساز در حریم رودخانه‌های استان گلستان ساماندهی شود

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت آزادسازی حریم رودخانه‌ها گفت: ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تخریب و حادثه‌ها را به دنبال دارد و باید ساماندهی شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در چهل و پنجمین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع‌طبیعی استان گلستان اظهار داشت: بیت‌المال مسئله‌ای بسیار حساس است که خداوند هم با دیدی خاص به آن می‌نگرد، پس به همین علت در معرض تصمیمی مهم قرار داریم.

وی با تاکید بر اهمیت دفاع از حقوق مردم خاطرنشان کرد: باید 20 موضوع مهم و اصلی استان در راستای حفظ حقوق بیت المال انتخاب و پس از بررسی پیرامون آن به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه موضوعات پرداخته شده در جلسات پیشین این شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: باید تلاش شود با نقشه راهی مشخص به مسائلی که جامعیت دارند توجه شود و کمتر به مسائل مستحدثه پرداخته شود.

وی نتایج این جسات را مهم دانست و افزود: دستورالعمل‌های بالادستی و قوانینی که به استان‌ها ابلاغ می‌شود باید انعطاف برش منطقه‌ای را داشته باشد تا بتوان به همه جای استان آن را تسری داد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مشکل بسیاری از روستائیان را سند است، گفت: برخی چیزهایی که برای روستاها می خواهیم با ادبیات روستا سازگاری ندارد، به همین جهت باید مشوق‌هایی برای سهل‌سازی اقدامات در نظر گرفت تا روستاها به سمت سند گرایش پیدا کنند.

صادقلو با تاکید بر اهمیت آزادسازی حریم رودخانه‌ها، یادآور شد: ساخت‌و‌ساز در حریم رودخانه‌ها تخریب و حادثه ها را به دنبال دارد و همه باید ضمن آگاه‌سازی، حفظ حریم رودخانه‌ها را جدی بگیرند.

همچنین در این جلسه که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان و دیگر مدیران ارشد استانی همراه بود موضوع ساماندهی حریم رودخانه زیارت و دیواره‌سازی در مسیر آن مطرح شد که استاندار گلستان اظهار داشت: اگر مشوق‌های مناسبی برای مردم تعریف شود آنها در برنامه دیواره‌سازی برای حفظ حریم رودخانه همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو