گروه : اجتماعی /

شناسه: 1654

30 فروردین 1403 21:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ساخت هتل در جزیره آشوراده ممنوع است

مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ساخت هتل در جزیره آشوراده ممنوع است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ حمید گشتاسب میگونی اظهار کرد: طرح جامع توسعه جزیره آشوراده و ایجاد امکانات توریستی در این جزیره از سوی استانداری گلستان به سازمان محیط زیست ارائه شده است.

وی گفت: طرح توسعه گردشگری جزیره آشوراده پس از تصویب نهایی در کمیته ملی طبیعت گردی کشور، قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.
مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مطالعات ارزیابی اثرات طرح توسعه گردشگری جزیره آشوراده در دفتر فنی معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با جزئیات کامل بررسی شده است.

وی افزود : بر اساس بررسی های صورت گرفته در طرح مذکور، مواردی که با موازین زیست محیطی منطقه مطابقت داشت مورد قبول واقع و مواردی را نیز که با حفاظت محیط زیست جزیره آشوراده منافات داشت جهت اصلاح طرح به استانداری گلستان اعلام شد.

گشتاسب میگونی خاطرنشان کرد : موارد لحاظ شده در طرح توسعه گردشگری جزیره آشوراده باید با مدیریت محیط زیست در این جزیره مطابقت داشته باشد.
پس از رفع اصلاحات مربوطه در طرح مذکور از سوی استانداری گلستان، طرح توسعه گردشگری آشوراده جهت تصویب نهایی باید در کمیته ملی طبیعت گردی کشور مطرح شود.

به گفته وی، کمیته ملی طبیعت گردی کشور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مستقر است و سازمان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی نیز عضو این کمیته هستند که در موارد ضروری برای تصویب پروژه ها تشکیل جلسه می دهند.

مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد : طرح توسعه گردشگری جزیره آشوراده پس از تصویب نهایی در کمیته ملی طبیعت گردی کشور، قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از آنجا که منطقه حفاظت شده میانکاله دارای دو عنوان بین المللی و یک عنوان ملی در زمینه محیط زیست است، ایجاد منطقه گردشگری در آنجا از حساسیت بیشتری برای سازمان حفاظت محیط زیست برخوردار است.

گشتاسب میگونی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان سازمان حفاظت محیط زیست مجوز ساخت سازه های سنگین همچون هتل را در جزیره آشوراده تایید نخواهد کرد، گفت: ایجاد امکانات گردشگری در جزیره آشوراده کاملاً باید مبتنی بر طبیعت گردی باشد.

مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ایجاد برخی سازه های سبک گردشگری همچون کمپ های گردشگری و یا آلاچیق باید با استفاده از مصالح بومی و بر اساس معماری منطقه باشد تا به این ترتیب آسیبی به محیط زیست میانکاله وارد نشود.
گشتاسب میگونی گفت : سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه با توسعه گردشگری حتی در مناطق حفاظت شده مخالفت ندارد.

وی تاکید کرد: در صورتی که این طرح ها در چارچوب معیارهای تعریف شده از سوی محیط زیست مطالعه و اجرایی شوند، سازمان حفاظت محیط زیست نیز علاوه بر صدور مجوز های لازم از آنها حمایت خواهد کرد.

گشتاسب میگونی، تاکنون جلسات متعددی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات استان گلستان در باره توسعه گردشگری جزیره آشوراده برگزار شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد در صورت مطابق بودن طرح گردشگری با موازین زیست محیطی در نهایت با اجرای طرح موافقت خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو