گروه : اجتماعی /

شناسه: 1687

01 اردیبهشت 1403 17:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل حج و زیارت گلستان: ۵ هزار گلستانی به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: ۵ هزار گلستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، رضا درگاهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عزیمت زائران گلستانی تنها از مرز مهران می توانند به کشور عراق سفر کنند و تاکنون 5 هزار گلستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام   شدند.

وی افزود: تاکنون حدود 19 هزار گلستانی هم در سامانه سماح نام‌نویسی کردند و 28 آبان آخرین مهلت نام نویسی در سامانه است.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان از افرادی که در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند خواست هر چه سریع‌تر برای گرفتن روادید  به 45 شرکت زیارتی مجاز مراجعه کنند.

درگاهی با اشاره به اینکه پارسال 10 هزار گلستانی به پیاده روی اربعین حسینی اعزام شدند، گفت: بیش از 630 دستگاه اتوبوس برای حمل و جابه‌جایی زائران گلستانی تدارک دیده شده و ما مشکلی برای اسکان و جابه‌جایی زائران پیاده اربعین نداریم.

وی تاکید کرد: موکب استان گلستان در کربلا هم در حال آماده شدن برای پذیرائی از مشتاقانه اباعبدالله الحسین(ع) است و بیش از 250 نفر از عوامل کار پذیرایی را برعهده دارند.

درگاهی درباره پذیرایی از زائران هم گفت: 450 هزار وعده غذایی در بین زائران در بازه زمانی 20 تا 5 آذر توزیع می‌شود و همه می‌توانند از موکب استان گلستان در کربلا برای اسکان و تغذیه استفاده کنند.

وی درباره سفر به سامرا هم تاکید کرد: به علت شرایط امنیتی سفر به سامرا در حال حاضر ممکن نیست و هیچ کاروانی به سامرا اعزام نمی‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان از مردم خواست از سفرهای انفرادی به عتبات خودداری کنند و با کاروان‌ها به این سفر اعزام شوند تا در امنیت و سلامت سفر خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو