گروه : اجتماعی /

شناسه: 1816

10 فروردین 1403 17:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس پلیس راه استان گلستان:  جاده‎های استان گلستان لغزنده است/ عبور از محورهای کوهستانی گلستان با زنجیر چرخ امکان‎پذیر است

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا در استان گلستان و بارش برف در برخی مناطق و جاده‌های کوهستانی عبور از محورهای کوهستانی استان گلستان تنها با زنجیر چرخ امکان‎پذیر است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سرهنگ علی عبدی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوای استان و ادامه داشتن این روند کاهش دما اظهار داشت: با ریزش برف در منطقه کوهستانی خوش ییلاق شهرستان آزادشهر عبور از این منطقه تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی افزود: در همه محورهای مواصلاتی استان گلستان شاهد ریزش باران و برف هستیم و درمحور توسکستان و خوش ییلاق شاهد ریزش برف هستیم.

رئیس پلیس راه استان گلستان تاکید کرد: در جاده خوش ییلاق شهرستان آزادشهر از محدوده تیل‌آباد به سمت گردنه ریزش برف را شاهد هستیم و جاده یخبندان دارد و برای عبور رانندگان باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ماموران راهداری مشغول نمک‌پاشی و شن‎ریزی برای جلوگیری از یخ‎زدگی جاده هستند اما رانندگان برای عبور احتیاط لازم را داشته باشند.

عبدی درباره وضعیت محور جنگل گلستان هم گفت: در این محور هم ریزش باران داریم و رانندگان باید در این مسیر نیز فاصله طولی را رعایت کنند و از سرعت و سبقت بی‌جا جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راه استان گلستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان، رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت اجبار به سفر با لباس گرم، خوراکی و باک سوخت پر سفر کنند.

عبدی از رانندگان خواست علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ با نحوه استفاده از آن هم آشنا باشند.

براساس پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان با تداوم کاهش دمای هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به‌صورتی است که از اواسط روز سه‌شنبه تا اواسط روز پنجشنبه به‌ مدت 48 ساعت بیشتر مناطق استان گلستان دمای زیر صفر درجه را تجربه می‎کنند.

با توجه به استمرار و تقویت سامانه جریانات سرد، از سه‌شنبه بعد از ظهر و شب تا اواسط روز چهارشنبه بارش متناوب برف در مناطق مختلف استان را شاهد هستیم.

از اواسط روز چهارشنبه، این سامانه از مرزهای شرقی استان گلستان خارج اما همچنان هوای سرد تا اوایل هفته بعد در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو