گروه : اجتماعی /

شناسه: 1952

19 اردیبهشت 1403 20:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تشریح جزییات اجلاسیه توسط سردار صادقی: تالیف 118 کتاب و انجام 42 طرح پژوهشی / نمایش عملیات رزمی در گرگان به مدت 4 شب

دبیر کل اولین اجلاسیه ملی چهار هزار شهید استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه برنامه های پیش رو این اجلاسیه را تشریح کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما ؛ سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان و دبیر کل اولین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان صبح امروز (شنبه 13 آذر)در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه ریزی مدون و همه جانبه برای برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان که مطالبه مردم ولایتمدار وشهید پرور گلستان بوده ، از دو سال پیش ادامه دارد که این برنامه ها با مشارکت دادن اقوام و مذاهب و اقشار مختلف و با ایجاد عمق فرهنگی در حوزه دفاع مقدس به دنبال استخراج گنج عظیم این دوران است .

صادقی افزود: در همین راستا استانداری گلستان و دستگاههای دیگر نیز بسیج و همراه شدند و شورای سیاستگزاری در سطح کلان استان و شورای اجرایی نیز در سطح فرمانداران و شهرستانها تشکیل شد و در کنار آن 11 زیر گروه نیز به بررسی کیفیت و روند برگزاری اجلاسیه کمک می کنند .

وی تصریح کرد: تا امروز 7 جلسه شورای سیاستگزاری برگزار شده که هشتمین آن نیز بعد از نماز ظهر و عصر امروز برگزار می شود و یکی از ویژگی های شورای سیاستگزاری تنوع مسائل و برنامه های فرهنگی بوده و بنا داریم با یک شیب ملایم تا 25 آذر این عملیات بزرگ فرهنگی را در استان گلستان به اجرا در آوریم .

صادقی با اشاره به برنامه های این اجلاسیه افزود: در تابستان امسال با حضور نوجوانان و جوانان و همراهی اداره ورزش و جوانان المپیاد ورزشی را داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شد و در ادامه نیز برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان و شمال کشور نیز از جمله برنامه های بزرگ در این راستا بود .
4000Shahid 19

دبیر اولین اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان خاطرنشان ساخت : یکی از مهمترین کارهایی که انجام شد کسب و جمع آوری اطلاعات رزمندگان ، شهدا ، جانبازان و آزادگان است که این آمار برای بعد از اجلاسیه و برای همه کسانی که علاقه مند هستند به عنوان منبع و مرجع می تواند در اختیار قرار داشته باشد .

صادقی گفت : ما در استان گلستان 42240 رزمنده ، 4 هزار شهید ، 13129 جانباز و 1171 آزاده داریم . همچنین در راستای اجلاسیه 445 برگ سند ، 55 هزار قطعه عکس ، 1100 فایل صوتی ، 2001 فایل تصویری و1000 ساعت فیلم از مناطق عملیاتی که برای هر صاحب نظری می تواند مرجع باشد، جمع آوری شد.

فرمانده سپاه استان اضافه کرد: تالیف 118 کتاب در حوزه تاریخ مستند دفاع مقدس در قالب داستان ، رمان ، شعر و خاطره و مقاله نیز از کارهای مهم بوده که 10 اثر به عنوان برتر احصا شده و کتاب سه جلدی نقش استان در دفاع مقدس نیز از جمله کتابهایی است که می تواند برای همه علاقه مندان منبع و مرجع باشد .

سردار صادقی یادآور شد: 42 طرح پژوهشی در استان انجام شد و 66 پایان نامه با عنوان ادبیات پایداری تدوین شده که می تواند برای دانشجویان منبع خوبی باشد و همچنین از 26 پایان نامه نیز حمایت کردیم که توانسته اند برشی به تحقیقات و پژوهش در زمینه دفاع مقدس داشته باشند .

وی تاکید کرد: در فضای مجازی نیز اقدامات مناسبی جهت اطلاع رسانی و اخبار ، تور مجازی زیارت شهدا ، یادواره کجا برویم و انجام شده و چندین فعالیت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد .

دبیر اجلاسیه شهدای گلاستان با بیان اینکه تا الان و در راستای اجلاسیه 1323 یادواره شهدا برگزار شده تصریح کرد: در حوزه تولید فیلم و صدا تاکنون 4 هزار و 31 دقیقه تولید داشتیم که تولید سریال 13 قسمتی بازگشت ، تولید فیلم کوتاه 90 دقیقه ای این خانه پلاک ندارد ، تولید مستند تک چرخ ، پرواز در قلاویزان ، زندگی امیران شهید کمانگری ، اسدالله پور و خسروی و فیلم پویانمایی شهدیان طاهری ، قهرمانی و کاظمی از ان جمله اند .

سردار صادقی افزود: همچنین 9035 دقیقه نیز در حوزه صدا تولید داشتیم که می توان به برنامه هایی چون یک جرعه عاشقی ، ساعت به وقت ماه ، مستند مدافعان حرم و مستند رادیویی سرداران و امیران استان اشاره کرد.

وی بیان داشت: استان گلستان 4 هزار شهید و 500 جانباز دارد که بعضا 70 درصد به بالا هستند و قصد داریم در راستای اجلاسیه به همه آنها سرکشی کنیم و تندیس افتخار نیز به این خانواده ها تقدیم شود و همچنین برنامه تکریم از معسرین استان نیز همزمان با ولادت پیامبر اعظم (ص) به تعداد 4 هزار بسته به نیت چهار هزار شهید انجام خواهد شد.

صادقی اظهار داشت: از تاریخ 17 آذرماه به مدت 4 شب نیز هر شب یکی از عملیاتهای دوران دفاع مقدس برای نمایش مردمی در منطقه جرجان شهر گرگان به اجرا در خواهد آمد .

4000Shahid 12

وی به تولید سرود ویژه اجلاسیه اشاره کرد و گفت  : این سرود توسط هنرمند ارزشی آقای گلریز اجرا می شود که تهیه محتوا و شعر آن در استان انجام شده و روز 25 آذرماه همزمان با اجلاسیه در گرگان اجرا می شود.

فرمانده سپاه نینوا دهکده مقاومت را یک ظرفیت عظیم برای استان دانست و تاکید کرد: این مجموعه آماده می شود تا بعد از اجلاسیه بتواند حامل پیام و دستاوردهای اجلاسیه و نگهداری آثار آن باشد .

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو