گروه : اجتماعی /

شناسه: 2010

06 اردیبهشت 1403 06:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: شعارها و سیاست‎های رسمی را باید از امام و رهبری شنید/ وهابیت و تکفیری عامل تفرقه هستند/ ما با آمریکا سر سازش نداریم

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر وحدت درونی گفت: شعارها و سیاست‎های رسمی را باید از امام(ره) و رهبری شنید اگر فردی در گوشه‎ای از کشور ندایی سر می‎دهد که بوی تفرقه می‎دهد این ندای نظام نیست.

به گزارش  قابوس نامه به نقل از فارس، آیت‎الله سیدرضا تقوی پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت شهدای اهل‎سنت استان گلستان که در شهرستان آق‎قلا در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما با آمریکا سر سازش نداریم، آنها خیانتکار هستند، ما رژیم صهیونیستی را غاصب می‎دانیم، انقلاب اسلامی باید روی پای خود بایستد و پشت‎سر مقام معظم رهبری حرکت کند.

وی تصریح کرد: هیهات من‎الذله شعار انقلاب اسلامی است که از فرهنگ عاشورا گرفته شده و راه آزادی و آزادمنشی است، شهدا برای عزت این انقلاب، انفاق خون کردند تا یک ملت زنده بماند و نمیرد تا زندگی همراه با ذلت را از چهره یک ملت بزداید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: امام راحل، یک ملت مرده را زنده کرد و مسیحاگونه به این صحنه قدم نهاد و ملت خمود و خفته که به جزیره ثبات نظام استکباری تبدیل شده بود را به یک آتشفشان تبدیل کرد.

تقوی با بیان اینکه امام راحل نقشه سیاسی دنیا را عوض کرد، گفت: امام راحل بینی استکبار را به خاک مالید و اکنون پرچم انقلاب اسلامی به دست فرزند خلف و شایسته امام است که بر شانه غیرت همچنان برافراشته نگه داشته شده و این صحنه را راهبری می‎کند و موج بیداری را به آن طرف مرزها رسانده است.

وی اظهار کرد: حزب‎الله لبنان در مقابل متجاوزان صهیونیست ایستاده است، اینها فرزندان انقلاب هستند، عراق نیز به نقطه بیداری رسیده، مردم بحرین هم به پا خواستند، افغانستان نیز مقاومت کرد، استکبار می‎خواست خط مقاومت را در سوریه بشکند اما با هدایت مقام معظم رهبری و مدافعان حرم نقشه دشمن به سرانجام نرسید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه خط مقاومت حفظ شده است، تصریح کرد: دیگر دنیا نمی‎تواند برای سوریه تصمیم بگیرد ما از این انقلاب دفاع می‎کنیم، انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مسلمان است و یک انقلاب انسانی است، این انقلاب از مظلومان حمایت می‎کند، شیعه و سنی ندارد حتی مسلمان و نامسلمان هم ندارد ما هر جایی انسانی بخواهد با معیار انسانی زندگی کند از او حمایت می‎کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه وهابیت و تکفیری عامل تفرقه هستند، اظهار کرد: وهابیت و تکفیری در صدد جدایی مسلمانان هستند امروز وهابیت و تکفیری عامل تفرقه است و همه باید هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه 900 امام جمعه در کشور وجود دارد استان گلستان را نمونه‎ای از وحدت شیعه و سنی در سطح کشور دانست و گفت: استان گلستان به خوبی وحدت را به نمایش گذاشته حتی این اتحاد برای خارج از کشور یک نماد است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: مسؤولان باید بدانند ما سر سفره شهدا نشستیم و به شهدا بدهکار هستیم، این راه را باید ارج نهیم و فرهنگ شهادت را بازتاب دهیم، شهدا به مسؤولیت‎شان عمل کردند اکنون نوبت ماست و ادامه راه آنها را باید داشته باشیم.

تقوی با اشاره به اینکه عطر شهادت فضای مجلس را پر کرده تصریح کرد: اگر با شامه جانمان استشمام کنیم بوی دل‌انگیز این عطر را احساس خواهیم کرد و اگر با چشم دل ببینیم زیبایی‎هایی را که شهادت و شهیدان آفریدند و به وجود آوردند را می‎توان دید، در این گونه محافل و مجالس باید با چشم دل و نه با چشم سر دید و با گوش جان شنید.

وی افزود: باید با اینگونه مجالس به شکل دیگری برخورد کرد چراکه این میدان، میدان عشق و دلباختگی به ذات حضرت محبوب است این جا نباید استدلال کرد، باید در براق عشق نشست و حجاب‎ها را کنار زد و اوج گرفت، چراکه محور اینگونه نشست‎ها شهید و شهادت است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛ از شهید به عنوان سالک الی‎الله یاد کرد و گفت: شهید منازلی را طی کرده تا به منزل شهادت رسیده است، نخستین منزلی را که شهید خود را در آن مجهز می‎کند تا قدم در این مسیر بگذارد، منزل ایمان است، ایمان همان نور و درخشندگی است که بر مبنای اعتقاد راسخ شکل می‎گیرد، ایمان، خانه دل را غبارزدایی می‎کند.

تقوی افزود: اگر خانه دل غبارروبی شد و فلز جان زنگارزدایی شد، تمام زیبایی‎های خلقت را می‎توان در این آئینه ببینیم، باید دل را پاک کرد، با ایمان ناب و اعتقاد به ذات اقدس متعال می‎توان آینه دل را زدود، اگر کسی به حقیقت لااله‎الاالله معتقد شود و آن را در ضمیر ذهن و جان‎ش حک کند جانش نورانی می‎شود و این همان علم و معرفتی است که نور است.

وی گفت: شهید اولین منزلی که پشت‎سر می‎‎گذارد منزل ایمان است، اگر این منزل را پشت‎سر بگذاریم آن وقت تا رسیدن به حضرت محبوب کار سختی نیست، انسان اگر به ایمان ناب برسد بی‎تاب می‎شود، ایمان، انسان را بی‎تاب و نیرویی او را چندبرابر افزایش می‎دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: از برکت ایمان است که ترس می‎ریزد و تردیدها خداحافظی می‎کند، اگر به ایمان برسید و بتوانید از این منزل عبور کنید و بار خود را برای این سفر ببندید می‎توانید این راه را ادامه دهید.

تقوی؛ مبارزه با نفس را مهم خواند و ابراز کرد: اگر بتوانیم به نفسانیت نه بگوییم، پیروز شدیم که این بسیار سخت است، تا انسان بت وجودی خود را نشکند نمی‎تواند از این مرحله عبور کند، باید با تبر ایمان وارد بت نفس شد و آن را درهم شکست تا جانت آزاد شود، اگر نتوانیم از این گردنه عبور کنیم رفوزه شدیم.

وی گفت: این منزل جایی است که باید مجاهده کرد، سختی‎های مهم در اینجاست که انسان بتواند همه چیز را از خود دور کند باید با زنجیر عقل و حکم شرع، نفس را در زندان کرد تا انسان احساس آزادگی کند، در اینجا خیلی از انسان‎ها رفوزه شدند، کسانی که ادعای‎شان گوش فلک را کر می‎کرد آنها در منزل اول رفوزه شدند و ماندند اگر این منزل را با موفقیت پشت سر بگذاریم زودتر به خدا می‎رسیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه دومین منزل، هجرت است، افزود: هجرت از یک نقطه جغرافیایی به نقطه دیگر منظور نیست، هجرتِ مهم باید در درون انسان باشد، هجرت از گناه به ثواب، هجرت از ظلم به عدل، هجرت از کذب به صداقت، هجرت از شیطان به خدا، هجرت از فرعون به موسی، هجرت از نمرود به ابراهیم، هجرت ابوسفیان به پیامبر (ص)، هجرت از یزید به امام حسین (ع)، هجرت از آمریکای جهانخوار به انقلاب اسلامی باید انجام شود.

تقوی با تاکید بر اینکه باید در درون‎مان این تغییر و تحرک را ایجاد کنیم، ابراز کرد: اگر هجرت درونی اتفاق بیفتد تحول ایجاد می‎شود، شهید از جان، مال، منزل، پُست و مقام، همه بندها را پاره و زنجیرها را باز می‎کند تا بتواند در این مسیر قدم بردارد شهید توانسته خودش را آزاد کند چون به هجرت موفق شده و مهاجر الی‌الله است.

وی افزود: شهید در این منزل، زره تقوا پوشیده است، اوست که در برابر همه تهاجمات مردانه و شجاعانه ایستاده است، رزمندگان و بسیجیان و مجاهدان در این مسیر قرار دارند عظمتی به عظمت همه عظمت‎های تاریخ به وجود می‎آورند، ما هر چه داریم از جهاد و حضور در صحنه پیکار داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه مجاهدان این راه، مقام والایی دارند، تاکید کرد: ارتش غیور، سپاه سرافراز و بسیجیان دریادل در این مسیر قرار دارند، عزت این ملت و اقتدار نظام وابسته به مجاهدتها است.

تقوی گفت: تا کسی ایمان ناب نداشته باشد و زنجیرهای وابستگی را نگسسته باشد نمی‎تواند به منزل جهاد برسد آنهایی که در منزل جهاد قدم گذاشتند مومن بالله و مهاجر الی‎الله هستند.

وی افزود: از منزل که جهاد بگذریم به منزل شهادت می‎رسیم باید سالک الی‌الله از میان سیم خاردار و میدان‎های مین عبور کند تا به منزل شهادت برسد، شهادت ارزان به دست نمی‎آید، شهید کسی که فرشتگان مقرب الهی در برابر عظمت او سر خم می‎کنند، نخستین کسی که با شهید ملاقات می‎کند با طبقی از نور روح او را به عرش می‎برند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: هر کسی به این مقام و موقعیت نمی‎رسد، باید امتحان داده باشد و از این منازل یکی پس از دیگری عبور کرده باشد تا به منزل شهادت برسد.

تقوی با بیان اینکه قامت قافیه و غزل در رسای شهدا نارسا است و کلمات محدود، اظهار کرد: هیچ دوربینی زیبایی‎های صحنه شهادت را نمی‎تواند ثبت و ضبط کند، هیچ سخنوری نمی‎تواند صحنه‎های زیبای شهادت را به رشته سخن بکشد، هیچ نقاشی نمی‎تواند آن را به تصویر بکشد، فقط خدا باید آن را توصیف کند.

وی با تاکید بر اینکه هیهات من الذله شعار انقلاب اسلامی است، گفت: این شعار برگرفته از فرهنگ عاشورا است، راه آزادی و آزادمنشی است، شهدا برای عزت انقلاب اسلامی، انفاق خون کردند تا یک ملت زنده بماند و نمیرد تا زندگی همراه با ذلت را از چهره یک ملت بزداید.

تقوی بیان کرد: ما هر چه داریم از شهدا داریم، بر سر سفره شهدا نشستیم، این شهدا بودند که نهال نظام اسلامی را با رهبری و هدایت‎های امام راحل با خون قلب‎شان آبیاری کردند، آنها بودند که پشت سر ولایت ایستادند و گفتند از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن، اگر امام فرمان دهد غسل شهادت می‎کنم و این کار را کردند، اکنون نوبت ما است تا به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو