گروه : اجتماعی /

شناسه: 2015

01 اردیبهشت 1403 20:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اخبار کوتاه استان گلستان  روابط تجار استان گلستان و منگستائو قراقستان ارتقاء می‎یابد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: پیرو گفتگوی ۲ استاندار گلستان از جمهوری اسلامی ایران و منگستائو از جمهوری قزاقستان روابط تجار گلستان و منگستائو ارتقا می‌یابد.

به گزارش قابوس نامه،به نقل از تسنیم، رمضان بهرامی در حاشیه بازدید هیات ایرانی از بندر اکتائو استان منگستائو که امروز انجام شد، گفت: صبح امروز هیئت گلستانی بازدیدی از شرکت پتروشیمی تولید ازت و آمونیاک داشت که با توجه به قیمت پائین تمام شده این محصول در قزاقستان، استان گلستان می تواند با هاب (انتقال)این محصول و ارسال به کشورهای عربی و هندوستان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: همچنین در جلسه‌ای که در بازدید میدانی از بندر اکتائو منعقد شد، استانداران 2 استان پیرامون تسهیل در امر تجار و بازرگان، استفاده بهتر از طرفیت های متقابل و ایجاد بازار رقابت پذیر گفتگو کردند.

این سفر 2 روزه، عصر امروز با نشست رسمی هیئت‌های 2 استان و ضیافت شام استاندار منگستائو در روز نخست ادامه خواهد یافت.

نشست تخصصی استانداران گلستان و منگستائو برگزار می‎شود

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان، گفت: عصر امروز نشست رسمی و تخصصی استانداران گلستان و منگستائو و هیات های همراه 2 استاندار برگزار می‌شود.

محمود ربیعی در حاشیه بازدید هیات گلستانی از بندر اکتائو، تصریح کرد: یکی از زمینه های این نشست تخصصی امضای تفاهم نامه‌ای در 14 بند است که سبب ارتقا و بهبود روابط تجاری 2 استان می‎شود.

وی افزود: در این نشست پیرامون مباحث بازرگانی، خطوط هوایی، مسافرت‌های ریلی گردشگری، مسائل ورزشی و دیگر موارد مورد علاقه طرفین بحث و تبادل نظر انجام می‏ شود.

به گفته معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان، صادقلو استاندار گلستان و هیئت همراه امشب در ضیافت شام استاندار منگستائو حضور خواهند یافت.

هیئت اقتصادی گلستان با رئیس کنفدراسیون کارفرمایان کشور آذربایجان دیدار کردند

به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو استاندار گلستان و هیئت همراه در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان با معاون وزیر کشاورزی این کشور دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار صادقلو با اشاره به توانمندی‎های کشاورزی این استان گفت از 13 اقلیم شناخته شده جهان 7 اقلیم در استان گلستان وجود دارد و این سبب شده بیش از 90 محصول در گلستان تولید شود.

وی افزود 6 هزار مهندس کشاورزی در استان گلستان داریم که می‎توانند به بخش کشاورزی در آذربایجان کمک قابل توجهی نمایند و می‌توان خدمات فنی را در همه بخش‏های کشاورزی ارائه کرد.

بهرامی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع دستی و کشاورزی گرگان هم نیز در این دیدار گفت: استان گلستان به دنبال آن است که حجم مراودات خود را با جمهوری آذربایجان افزایش دهد و این اراده در دو طرف وجود دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان حجم مراوادت تجاری را با توجه به توانمندی‎های گلستان ناکافی دانست و افزود: از این پس تجار 2 طرف ارتباط بیشتری با هم خواهند داشت و ما بسترهای لازم را فراهم می کنیم.

بهرامی از مقامات وزارت کشاورزی جمهوری آذربایجان نیز برای بازدید از ظرفیت‎های کشاورزی گلستان دعوت به عمل آورد.

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر استاندار و هیئت گلستانی به باکو گفت: ایران همیشه در تامین نیازهای ما تلاش کرده وما در نظر داریم سطح همکاری‏ها را با این کشور افزایش دهیم.

وی افزود: به کمک متخصصان ایرانی قصد داریم در بخش کشاورزی به خودکفائی برسیم.

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان تواناییهای گلستان را در زمینه خدمات مهندسی تولید نهال درخت ،بذر میوه لبنیات سیفی‎جات بالا خواند و گفت: ما علاقمندیم سرمایه‎گذاران گلستانی در بخش کشاورزی آذربایجان سرمایه‎گذاری کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو