گروه : اجتماعی /

شناسه: 2091

31 فروردین 1403 13:47

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

جزئیات از یک حادثه در گلستان؛ مسمومیت 10 دانش‎آموز مدرسه شبانه روزی/ تائید یک مورد مسمومیت! + تصاویر

مدیر آموزش و پرورش یکی از شهرستان های شرقی استان گلستان مسمومیت یک دانش آموز را در شب سه شنبه 23 آذر را تایید کرد ، این درحالی است که به گفته دانش آموزان و خانواده ها حدود 10 نفر از دانش آموزان دچار مسمویت شدند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از کلاس بیست؛ ساعات پایانی شب سه شنبه 23 آذر حادثه ای در یکی از مدارس شبانه روزی شرق استان به وقوع پیوست که به گفته دانش آموزان و خانواده های آنان حدود 100 دانش آموز با خوردن شربتی مسموم، دچار مسمومیت شدند.

یکی از دانش آموزان درباره این حادثه به خبرنگار کلاس بیست، گفت: حادثه شب سه شنبه اتفاق افتاد، یکی از دانش آموزان در یک پارچ شربت آماده و سایر دوستان را برای نوشیدن آن دعوت می کند.

حدود 10 نفر از آن شربت خوردند؛ بعد از دقایقی آن کسی که شربت را آماده کرده به ما گفت، در شربت قرص کلورزپام ریخته ، خواب آور است و با خوردن آن همه راحت می خوابند ، ظاهرا نصف یک ورق قرص را با شربت مخلوط کرده بود.

photo 2016 12 18 11 53 10

اوگفت: قرص ها را یکی دانش آموزان بزرگتر از به او داده، سپس او 4 قرص دیگر را جلوی بچه های دیگر میخورد و می گوید ببینید، مشکلی ایجاد نمی کند و راحت می خوابیم .دقایقی نگذشت که هم اتاقی ما به زمین افتاد و انگار خوابش برد.
بقیه بچه ها هم حالت سرگیجه ، و سردرد داشتند، تلو تلو می خوردیم، و به در و دیوار برخورد می کردیم ، یکی از بچه ها که از شربت کمتر خورده بود به سرپرست ما خبرداد و سر پرست ما هم پزشک خبر کرد.

دکتر به ما رسیدگی کرد و گفت: اینها تپش قلب ندارند، مشکلی نیست، چند ساعت می خوابند و سپس بیدار می شوند اما آن دانش آموزی که قرص خورده را بردند و معده اش را شستشو دادند.

masmomiyat

این دانش آموز گفت: آن شب همه خوابیدم و چهارشنبه بعد در زمان کلاس ها نیز همچنان سر گیجه و سردرد داشتیم و ما را به نماز خانه مدرسه بردند و باز آنجا خوابیدیم .

این دانش آموز ادامه می دهد: چهارشنبه آخرین روز مدرسه است و پدر و مادرها به سراغ بچه ها آمدند و همه باهم رفتند، ما هم به منزل رفتیم اما از آنجایی که هنوز اثرات مسمومیت در من بود و تعادل نداشتم مرا را به بیمارستان شهرهای اطراف منتقل کردند و با سرم و دارو بهتر شدم.

برخی از دوستان دیگر نیز به همین ترتیب همراه خانواده به بیمارستان مراجعه کردند.

پدر یکی از دانش آموزان نیز می گوید: وقتی برای آوردن فرزندم به مدرسه رفتم ، متوجه شدم فرزندم حال خوشی ندارد، با مراجعه به بیمارستان و سرحال شدن فرزندم متوجه ماجرا شدم و با مدیر مدرسه گفتگو کرده و ماجرا را جویا شدم و وی آن را شیطنت یکی از دانش آموزان خواند و گفت: این قضیه را پیگیری می کنیم.

وی ادامه می دهد: دیگر اعتمادی به خوابگاه مدرسه ندارم وفرزندم را برای درس خواندن به آنجا نمی فرستم، ما فرزندان خود را به اعتماد مدیر و سرپرست میفرستیم اما می بینیم نظارتی بر آنان نمی شود اگر خدایی نکرده یکی از بچه ها فوت می کرد، چه می شد و چه کسی پاسخگو بود.

با پدر یکی دیگراز دانش آموزان مصدوم صحبت کردیم که می گوید: چرا نظارتی بر پذیرش دانش آموزان نمی کنند، که امروز گرفتار این حادثه بد شویم.

وی می گوید: نباید اجازه دهند که دانش آموزان به غیر از غذای خوابگاه چیزدیگری بخورند و اگر هم به چیزی احتیاج داشتند از سرپرست خوابگاه مطالبه کنند.

photo 2016 12 18 11 52 46

یکی از دانش آموزان که تازه از بیمارستان مرخص شده بود نیز گفت: جمع ما دوستانه بود یکی از بچه ها شربت درست کرد و به ما داد ما هم خوردیم اما بعد از دقایقی یکی از بچه ها گفت که قرصی را ازکسی گرفته که خواب آور است و همه می توانند راحت بخوابند و بعد خودش هم چند قرص را خورد و سپس انگار حالش بد شد و خوابید و بقیه هم سرگیجه گرفتند و دکتر خبر کردند.

من یک شب بعد از حادثه بیمارستان رفتم و آمپول و سرم تزریق کردم اما هنور سرگیجه دارم .

بعد از صحبت با خانواده ها به سراغ مدیر مدرسه رفتیم و از وی درخصوص جزئیات شب حادثه پرسیدیم ، وی با تکذیب خبر مسمومیت دانش آموزان از حادثه مذکور ابراز بی اطلاعی کرد.

مدیر آموزش و پرورش نیز در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ گفت: حادثه مسمومیتی در کار نبوده است .

photo 2016 12 18 12 18 36

طبق گزارش های رسیده از کارشناس اعزامی این اداره ، یکی از دانش آموز ان قرصی را که والدینش استفاده می کردند را با خود به همراه می آورد و با تصور اینکه استامینوفن و مسکن است میخورد اما این قرص، خواب آور بود.
سپس سرپرست به مدیر اطلاع می دهد، پزشک فرهنگی به محل اعزام می شود و دانش آموز که با عوارض گیجی و منگی بوده، تحت مداوا قرار می گیرد .

وی گفت: پیگیری های بیشتر را انجام خواهیم داد و یکشنبه جزئیات بیشتر این حادثه را در اختیار این پایگاه خبری قرار خواهیم داد.

پزشک معالج یکی دانش آموزان نیز می گوید: نوجوانی را با حالت ضعف و بیحالی و خواب آلودگی به بیمارستان آوردند. مشخص شد که 24 ساعت از مسمومیت او گذشته است اما چون دارو جذب بدن شده بود تنها می توانستیم با سرم و برخی دارو ها ضعف و ..را ازبین ببریم .

این پزشک می گوید: چون ساعت ها از مسمومیت گذشته بود: تشخیص نوع دارو کار مشکلی است، دیازپام چون با تحریک و ..همراه است از ظن ما خارج شد اما می توان گفت که به احتمال زیاد کلونازپام و یا مشابه این قرص باشد، البته میزان مسمومیت بسته به تعداد و میزان حل شدن آن متفاوت است اما خوشبختانه عارضه دائمی را بدنبال ندارد.

وی گفت: باید منتظر باشیم که با دفع سموم از بدن حال این نوجوان در عرض چند روز آینده بهبود یابد.

نکته: نام مدرسه، دانش آموزان و شهرستان نزد این پایگاه خبری محفوظ است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
محسن نجاتی
19 مهر 1400

اقا لینکی

آرشیو