گروه : اجتماعی /

شناسه: 2172

01 اردیبهشت 1403 02:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون وزیر بهداشت در گرگان:  امسال یک ریال یارانه به طرح تحول سلامت پرداخت نشده است

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال یک ریال یارانه به طرح تحول سلامت پرداخت نکردند، گفت: در افق ۱۴۰۴ جامعه ایرانی باید جامعه‌ای برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی باشد.

به گزارش قابوس نامه؛ به نقل از تسنیم، طاهر موهبتی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان  اظهار داشت: به صورت معمول برگزاری این جلسات قدردانی از شخصی است که این مسئولیت را برعهده داشته و از سوی دیگر از شخصی که این سمت را متقبل شدند، قدردانی شود.

وی تصریح کرد: به نیابت از وزیر بهداشت، از خدمات و تلاش شبانه‎روزی آقای ریاحی که منشا برکات و خدمات زیادی در استان گلستان شد قدردانی می‎کنیم.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از آقای ریاحی با توجه به درایت و هوشی که دارند درخواست کردیم که به جمع ما به تهران بیایند تا از تجارب ارزشمند وی در تهران استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تعامل دینی ما آمده که اگر گره‎ای از کار مردم بگشایی خداوند در قیامت گره از کار ما باز خواهد کرد و هیچ حوزه‎ای به زیبایی حوزه سلامت برای تجسم این معنا وجود ندارد.

موهبتی تاکید کرد: زمانی که در یک نظام سلامت مادری فرزند خودش را به بیمارستان می‎آورد همه دعا می‎خوانند و زمانی که پزشک از سلامت فرزند خبر می‎دهد همه به سوی خدا رو می‎کنیم و شکرگذاری می‎کنیم و این سوز و ستایش در دیگر خدمات کمتر به چشم می‎خورد.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: حوزه سلامت حوزه ارزشمندی است و امیدواریم آقای فاضل، این راه را ادامه دهند.

برخورداری از جامعه سالم در افق 1404 تاکید شده است

موهبتی به توجه به حوزه سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: در افق 1404 جامعه ایرانی باید جامعه‌ای برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، محیط زیست و استحکام بنیان خانواده باشد.

موهبتی با بیان اینکه در اصل 29 قانون اساسی به این مهم تاکید شده، افزود: در حوزه سلامت جنسیت، سن و دین معنا ندارد و به واسطه آن حوزه پزشکی سراسر زیبایی است.

وی بیان داشت: کار پزشکی کار بسیار سختی است و هم مسئولیت دنیوی و هم اخروی دارد و اقتضای این شغل است که فردی حاضر نیست کم‎فروشی کند.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سیاست‎های کلی برنامه پنجم تاکید بر انسان سالم به عنوان محور برنامه شده است، افزود: قبل از ابلاغ برنامه ششم  توسعه برنامه‎های سلامت ابلاغ شده است.

طرح تحول سلامت بدون عزم ملی محقق نمی‎شد

موهبتی گفت: طرح تحول سلامت بدون عزم ملی و همکاری همگان محقق نمی‎شود و در این طرح مجلس شورای اسلامی و دولت نقش اساسی داشته و در بخش‎هائی قوه قضائیه نیز به کمک این طرح آمده است.

وی افزود: براساس بند 10 سیاست‎های کلی سلامت باید سهم ما از تولید ناخالص ملی و بودجه کشور از میانگین منطقه آسیای جنوب غربی بیشتر شود و ما در حال حاضر 7.2 هستیم و این میزان در کشورهای منطقه غربی بالای 8 است.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال یک ریال یارانه به طرح تحول سلامت پرداخت نکردند، افزود: در نظام سلامت به صراحت آمده که تنظیم مقررات مورد نیاز با تاکید بر محور اصلاح مورد نیاز سیاست‎های نظام سلامت، تامین منابع مالی پایدارو پیوست سلامت برای طرح‎ها است که هیچ کدام در طرح سلامت وجود ندارد، مگر اینکه در مجلس اتفاقاتی در این زمینه بیفتد.

موهبتی افزود: نخستین آزمایش مجلس شورای اسلامی برنامه ششم است و قطعا نمایندگان مجلس به سلامت اهمیت زیادی خواهند داشت.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو