گروه : اجتماعی /

شناسه: 2291

10 فروردین 1403 18:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل بهزیستی گلستان:  بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب بریل و ۶ هزار کتاب گویا برای نابینایان تهیه شد

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب بریل و ۶ هزار کتاب گویا در کتابخانه‌های استان گلستان ویژه نابینایان مهیا شده است.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، ابراهیم غفاری ظهر امروز در حاشیه مراسم بازدید از کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گرگان از وجود 150 عنوان کتاب بریل، 6 هزار کتاب گویا و 4 نشریه تخصصی ویژه نابینایان در این کتابخانه خبر داد.

وی افزود: با توجه به شرایط خوبی که برای مطالعه نابینایان و کم‌بینایان استان در این کتابخانه فراهم شده، هنوز تا رسیدن به سطح مطلوب و ایده‌آل فاصله داریم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به اینکه دستیابی به کتابخانه مخصوص روشن دلان نیاز به وجود فضایی مشخص و خاص دارد افزود: مناسب‌سازی فضای کتابخانه و اطراف آن، تهیه چاپگر و ارتقاء منابع و کتاب‌های تخصصی را از اقدامات و برنامه‌های پیش رو برای ارتقاء و تجهیز این کتابخانه است.

وی اظهار کرد: بیش از 7500 نابینا و کم‌بینا در سطح استان وجود دارد که 1500 نفر از این افراد در کتابخانه "میرفندرسکی" گرگان و کتابخانه "مختوم قلی فراغی" گنبدکاووس در بخش نابینایان عضو هستند و ازخدمات این کتابخانه استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: هزینه انتشار یک کتاب به خط بریل به سبب کاغذ مخصوص آن و گران بودنش هزینه‌بر است و ناشران زیادی برای این کار وجود ندارد و به سبب نداشتن ناشر و ویراستار با محدودیت منابع و تعداد کتاب روبرو هستیم.

وی با اشاره به لزوم یکسان‌سازی فرصت‌ها برای معلولان در جهت توانمندسازی آنان افزود: با اینکه همه مددجویان زیرپوشش می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان شوند، به منظور خدمات‌رسانی بیشتر به روشن‌دلان استان، با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، چاپگر بریل تهیه خواهیم کرد تا بتوانیم قسمتی از نیاز این افراد را برطرف سازیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو