گروه : اجتماعی /

شناسه: 2463

29 اسفند 1402 10:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جابه‌جایی مسافر در راه آهن شمال شرق افزایش یافت  جابه‌جایی مسافر در راه آهن شمال شرق افزایش یافت

مدیر کل راه آهن شمال شرق۲، از افزایش ۳.۵ درصدی آمار جابه‌جایی مسافردر حوزه این اداره کل نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم و روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق2 ، محمدرضا قربانی اظهار داشت: آمار جابجائی مسافر در اداره کل راه آهن شمال شرق 2 در 8 ماهه امسال 234 هزار و 489 نفر است که در مقایسه با بازه زمانی سال قبل این اداره کل شاهد رشد 3.5 درصدی است.

وی ادامه داد: براساس نتایج به دست آمده  به صورت متوسط 54 درصد از مجموع آمار جابجایی مسافر، مربوط به حمل و نقل حومه ای است که حاکی از رشد حمل و نقل ریلی در این زمینه و آگاهی و استقبال مردم منطقه از مزایای استفاده از حمل و نقل سبز را نشان می‌دهد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 اظهار داشت: بیش از این اداره کل راه آهن شمال شرق 2 توانست در بخش خدمات ایستگاهی در خصوص رضایتمندی مسافرین از سفرهای ریلی در مناطق راه‌آهن سراسر کشور جایگاه نخست را در ارزیابی سال 94 کسب کند.

انسداد 343 حلقه چاه غیر مجاز در استان گلستان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان از انسداد 343 حلقه چاه غیر مجاز در 9 ماهه سال جاری در راستای حفاظت از حقوق صاحبان چاه‌های پروانه‌دار و منابع آب زیرزمینی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، سید محسن حسینی اظهار داشت: این انسداد در شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، ترکمن، گرگان، آق قلا، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و کلاله انجام شده است.

وی افزود: سهم انسداد صورت گرفته در شهرستان‌های بندرگز 6 حلقه، کردکوی 27 حلقه، ترکمن 9 حلقه، گرگان 113 حلقه، آق قلا 21 حلقه، علی آباد کتول 57 حلقه، رامیان 38حلقه، آزادشهر 19، گنبدکاووس 8، مینودشت 12، گالیکش 9 و کلاله 24 حلقه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان، تصریح کرد: با مسدود شدن این تعداد چاه غیرمجاز بیش از 5 میلیون مترمکعب آب که به نحو غیرمجاز برداشت و به سفره‌های آب زیرزمینی و صاحبان چاه‌های مجاز خسارت وارد می‌کرد، صرفه جویی و به چرخه سفره‌های آب زیرزمینی استان برگشته است.

حسینی افزود: فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب در بین روستاییان و کشاورزان، رعایت الگوی کشت، تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین، از راهکارهای صرفه‌جویی از این منبع حیاتی هستند.

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان بخش مسکن و ساختمان

مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: زمان ثبت نام آزمون های ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی از امروز یکشنبه 26 دی ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، محمود تیموری مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjeshserv.ir وسامانه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به آدرس www.inbr.ir برای ثبت نام در آزمون های مذکور اقدام کنند.

به گفته وی، مهلت ثبت نام از داوطلبان شرکت در این آزمون ها نیز تا روز یکشنبه مورخ 3 بهمن ماه سال جاری است.

تیموری به داوطلبان توصیه کرد که به دلیل محدودیت زمان ثبت نام، به تدریج تا پایان مهلت تعیین شده برای ثبت نام اقدام کرده و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی اظهار داشت: آزمون های ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران در روزهای پنجشنبه 19 و جمعه 20 اسفندماه سال 95 توسط شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور که مجری برگزاری این آزمون هاست، برگزار می شود.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان افزود: رشته های عمران (محاسبات، نظارت و اجرا)، معماری (طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی(طراحی و نظارت)، تاسیسات برقی (طراحی و نظارت) و نقشه برداری رشته هایی هستند که می توانند در این آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو