گروه : اجتماعی /

شناسه: 2464

29 اسفند 1402 11:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل شرکت گاز گلستان:  مصارف بخش خانگی اولویت شرکت گاز در استان‌های شمالی است

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: مصارف بخش خانگی اولویت شرکت گاز در استان‌های شمالی است و تنها ۳۲ میلیون مترمکعب گاز می‎تواند وارد استان گلستان و مازندران شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، صفرعلی جمال‎لیوانی امشب در جلسه ستاد بحران استان گلستان اظهار داشت: شرکت گاز استان گلستان و فرآورده‎های نفتی متولی تامین سوخت استان است و در فصل سرد تغییری در سوخت اتفاق می‎افتد.

وی تصریح کرد: شرایط استان گلستان از نظر تامین گاز ویژه است چرا که در دورترین نقطه از نیروگاه سرخس قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان و مازندران 2 ورودی گاز بیشتر ندارد و هر کدام 16 میلیون مترمکعب گاز را دریافت می‎کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان اظهار داشت: تنها 32 میلیون مترمکعب گاز می‎تواند وارد استان گلستان و مازندران شود و سیاست ما در استان گلستان این بود که در بخش مصارف خانگی مشکلی پیش نیاید.

جمال لیوانی افزود: 20 درجه کاهش دما را در استان گلستان تجربه کردیم و بر اثر آن میزان مصرف استان گلستان به  15 میلیون مترمکعب رسید و با تدابیر انجام شده مردم یک میلیون صرفه‎جویی در آن ایام اتفاق افتاد و توانستیم گاز بیشتری به استان مازنداران انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه بین 6 تا 6.5 میلیون مترمکعب میانگین مصرف گاز در استان گلستان است، گفت: با توجه به میزان مصرف استان، تنها کارخانه سیمان را از رده مصرف گاز خارج کردیم و از سوخت دوم استفاده می‎کند و بقیه مشترکان تا دیروز به هیچ عنوان قطعی گاز نداشتند و تنها با توجه به افت فشار از دیروز تا شش بعدازظهر امروز سوخت جایگاه‎های سی‎ان‎جی را قطع کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان اظهار داشت: 30 شهر استان گلستان از گاز بهره‌مند هستند و همچنین 761 روستا از این نعمت خدادادی استفاده می‎کنند و  61 روستا در برنامه اجرایی برای گازرسانی قرار دارد.

جمال لیوانی گفت: تعداد مصرف‌کنندگان ما در استان گلستان 520 هزار خانوار است و 64  جایگاه سی ان جی در استان گلستان وجود دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو