گروه : اجتماعی /

شناسه: 2477

29 اسفند 1402 08:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اخبار کوتاه استان گلستان  ۲۵ زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان گلستان آزاد می‌شوند

رئیس کل دادگستری گلستان و رئیس ستاد دیه استان گلستان گفت: مقدمات آزادی ۲۵ زندانی جرائم مالی غیرعمد در نشست امروز ستاد دیه گلستان فراهم شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار داشت: این افراد به علت جرائم مالی غیرعمد مانند سوانح رانندگی، مهریه، بدهی مالی و نفقه در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس زندانی بودند.

وی افزود : بدهی این افراد حدود  2 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که  نیمی از این مبلغ را شاکیان گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: بخشی از باقی مانده بدهی این افراد از کمک‌های خیران و اعتبارات ستاد دیه تامین شد و برای تامین باقی مانده بدهی نیز به  این زندانیان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

به گفته هاشمیان، از ابتدای امسال تاکنون 197 زندانی جرائم غیرعمد استان گلستان با کمک خیران و گذشت شاکیان، از زندان آزاد شده‌اند.
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که برخی افراد ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند، اظهار امیدواری کرد: خیران برای کمک به آزادی این افراد پیشگام شوند.

هاشمیان افزود: اگر بتوانیم سنت حسنه وقف در زمینه کمک به آزادی زندانیان را فرهنگ‌سازی کنیم در این بخش شاهد اتفاقات خوشایندی خواهیم بود.

اعترافات سارق سابقه‌دار به 37 فقره سرقت در گلستان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری سارق سابقه‌دار و اعتراف وی به 37 فقره انواع سرقت در راستای طرع عملیاتی مبارزه با سرقت خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجتبی مروتی گفت: طرع عملیاتی مبارزه با سرقت با هدف افزایش ضریب امنیتی در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح سارق حرفه­ای و سابقه­دار منازل و مجتمع­های مسکونی دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ مروتی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته و اعتراف سارق به سرقت از مجتمع­ های مسکونی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: متهم در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به 37 فقره سرقت اعتراف و از همه صحنه‌های سرقت بازسازی صحنه انجام شد.

مردم صاحبان اصلی امنیت در جامعه هستند

فرمانده انتظامی استان گلستان رفع دغدغه‌های مردم در حوزه مبارزه با جرایم را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست وگفت: مردم صاحبان اصلی امنیت در جامعه هستند.

سردار علی اکبر جاویدان در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی گالیکش که با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان ادارات ونهادهای دولتی وکارکنان انتظامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم صاحبان اصلی امنیت در جامعه هستند و امنیت به عنوان یک مقوله چندوجهی، متعلق به همه است که حمایت و پشتیبانی مردم از خادمان خود در نیروی انتظامی سبب ارتقاء امنیت در جامعه خواهد شد.

وی، امنیت و احساس امنیت را به عنوان حیاتی‌ترین نیاز انسان در زندگی اجتماعی افراد قلمداد کرد و افزود: نظم و امنیت مطلوب و پایدار با مشارکت جدی و مسئولیت پذیری مردم با پلیس حاصل می شود.

سردار جاویدان با بیان اینکه همه سازمان‌ها و نهادها باید به پلیس در اجرای این ماموریت مهم که همان برقراری نظم و امنیت در جامعه است، یاری رسانند، تصریح کرد: رویکرد پلیس همواره یک رویکرد جامعه ‌محور بوده و همه ما به هر شکل ممکن که می توانیم، باید برای رسیدن به یک امنیت پایدار تلاش کنیم.

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: نکته بسیار مهم در برقراری نظم و امنیت در سطح جامعه این است که همه باهم در این راستا گام برداریم و در کنار انتظار و توقع از نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در سطح جامعه، خودمان به عنوان شهروند نیز در این عرصه قدم برداریم.

سردار جاویدان توجه به مطالبات مردمی را از اولویت ماموریت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین پشتوانه برای اقتدار پلیس، اعتماد مردم است.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه کشورهایی به امنیت پایدار دست می‌یابند که به توسعه همه جانبه دست یافته باشند،‌ اظهار کرد: بهترین راه ممکن برای ایجاد امنیت و آرامش این است که آحاد جامعه در این خصوص احساس مسئولیت کرده و نقش خودشان را به عنوان یک شهروند در خصوص حفظ و ارتقاء امنیت انجام دهند.

این مقام ارشد انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارتقاء سطح بنیه اعتقادی کارکنان و تقویت باورهای دینی و اعتقادی،‌ تصریح کرد:‌ همه فرماندهان و مدیران در نظارت و صیانت از کارکنان مسئولند و بایستی به این امر مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

سردار جاویدان با تاکید بر ارتقاء سطح آموزش در مجموعه نیروی انتظامی، تصریح کرد: ‌آنچه که نیروی انسانی را در یک مجموعه به سرمایه تبدیل کرده و موجب حفظ این سرمایه نیز می‌شود، توجه به امر آموزش است.

وی اظهار داشت: اگر آموزش‌ها کیفی و دقیق باشد، ‌نتایج آن نیز تربیت مدیران کارآمد و لایق خواهد بود که تربیت مدیران لایق نیز کارآمدی سازمان را به همراه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی گلستان در خاتمه خاطرنشان کرد: رفع دغدغه های مردم در حوزه مبارزه با جرایم مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر و بدحجابی که از خواسته‌های به حق مردم است باید به صورت ویژه در دستور کار ما باشد و یک تکلیف شرعی و قانونی بر گردن ما است.

در این مراسم از تلاش‌های سرهنگ غلام رضایی که به افتخار بازنشستگی نائل شده، تقدیربعمل آمد و سرهنگ علی فرامرزی به سمت سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گالیکش معرفی شدند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو