گروه : اجتماعی /

شناسه: 2613

07 اردیبهشت 1403 01:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان مطرح کرد  ذخیره ۳۲ درصدی آب در سدهای استان گلستان‌

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: حجم ذخایر آب در پشت سدهای گلستان بیش از ۳۲ درصد است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، علی نظری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان آب موجود در سدهای بزرگ مخزنی 14 گانه استان به بیش از 95.2 میلیون مترمکعب که معادل 32 درصد حجم مخازن است رسید و نسبت به مدت مشابه سال قبل که 95.6 میلیون مترمکعب تغییر کمی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: سد نگارستان با 91 درصد آبگیری، بوستان با 39 درصد و گلستان 36 درصد آبگیری به ترتیب پر آب‌ترین سدهای استان هستند و سد دانشمند با صفر درصد آبگیری، اینچه‌برون با یک درصد و آلماگل با 20 درصد کمترین میزان آبگیری را در فصل آبی امسال داشته‌اند.

نظری اظهار کرد: از ابتدای مهر تاکنون 24 درصد کاهش بارندگی در بلند‌مدت را داشته‌ایم و مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان 135 میلی‌متر بود که نسبت به آمار بلندمدت که 179 میلی‌متر است، کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: میزان بارش در حوزه‌های آبریز استان هم کاهش داشته، به طوری که گرگانرود 19 درصد، اترک سفلی 27 درصد، قره‌سو 40 درصد، نکارودعلیا 67 درصد و خلیج گرگان هم 39 درصد کاهش نسبت به بلندمدت داشته است.

نظری افزود: رواناب اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های شاخص رودخانه‌های اصلی استان، بین 31 تا 82 درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تاکید کرد: ذخیره آبخوان‌های استان باحدود 108 میلیون مترمکعب، حدود 9 درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو