گروه : اجتماعی /

شناسه: 2728

05 اردیبهشت 1403 20:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون هواشناسی گلستان:  بیش از ۵۰ سانتی‌متر برف در مناطق کوهستانی گلستان بارید

معاون هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه بیش از ۵۰ سانتی‌متر برف در مناطق کوهستانی گلستان بارید، گفت: در ۳ روز گذشته بیشترین بارش برف و باران از مناطق شرقی استان گلستان گزارش شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، محمدرضا رحمان‌نیا درگفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از چهارشنبه به استان گلستان و آغاز بارش برف و باران در مناطق مختلف استان، شاهد ریزش برف بیش از 50 سانتی متری در 2 منطقه کوهستانی خوش ییلاق آزادشهر و افراتخته علی‌آباد‌کتول بودیم.

وی تاکید کرد: در این مدت در منطقه درازنو کردکوی هم بارش برف 33 سانتیمتری را تجربه کردیم که با توجه به پیش‌بینی‌ها بارش قابل ملاحظه‌ای بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان گلستان تاکید کرد: در این مدت در مناطق شرقی استان شاهد ریزش باران به میزان 32 میلیمتر در گالیکش، 27 میلیمتر در قره چشمه و 26 میلیمتر در ایمر گنبدکاووس بودیم که باز هم در شرق استان بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

رحمان‌نیا افزود: در این مدت شهرستان گمیشان با ریزش 4 میلی‌متری باران، بندرترکمن با 5 میلی‌متر و گرگان هم با 8 میلی‌متر کمترین میزان بارش را داشته است.

وی تاکید کرد: از امروز با خروج سامانه سرد و بارشی دمای هوای استان به تدریج افزایش می‌یابد.

در چند روز گذشته با بارش برف و باران در استان بیش از 100 نفر از مردم در برف و کولاک گرفتار شدند که به کمک نیروهای امدادی و جمعیت هلال‌احمر نجات پیدا کردند.

همچنین بیش از 1300 کیلومتر از 5 هزار کیلومتر نقاط کوهستانی استان گلستان هم در این مدت نمک‌پاشی شد تا تردد در محورهای استان به راحتی انجام شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو