گروه : اجتماعی /

شناسه: 2796

05 اردیبهشت 1403 12:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان:  ۱۰ استان در جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار در گلستان مشارکت دارند

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: ۱۰ استان در جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار مشارکت دارند و این جشنواره از ۲۸ بهمن تا ۲ اسفند ماه در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، احمد طالع‎زاری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار از 28 بهمن تا 2 اسفند ماه امسال برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه نزدیک 10 استان در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: با رایزنی‎های انجام شده درصدد هستیم که مهمانانی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره داشته باشیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تصریح کرد: این نخستین بار است که جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار به صورت ملی در کشور برگزار می‎شود.

طالع‎زاری اظهار داشت: در روز 29 بهمن ماه نمایش نشانی با کارگردانی احسان رجبلو از گرگان، افسانه و حماسه با کارگردانی اکبر قهرمانی از ری، 4+2 به کارگردانی رضا پور تراب از گرگان، تکرار با کارگردانی رضا طالبی از اردبیل و دومینو با کارگردانی هما پرسان از فارس برگزار خواهد شد.

وی گفت: دشمن خدا با کارگردانی عماد رجبلو از گرگان، آبی‎ترین آسمان با کارگردانی محمد قاسمی از همدان، یک بشکه عشق با کارگردانی حامد مهینی از بوشهر، آوای موج‎ها با کارگردانی احمد جعفری-ستار مهرشاد از لرستان و حاشیه‎های سرد انتظار با کارگردانی ندای قربانیان از استان البرز از نمایش‎های صحنه‎ای و خیابانی است که در روز 30 بهمن ماه اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تاکید کرد: با من به جهنم بیا با کارگردانی مالک آبسالان از استان البرز، این یوسف با کارگردانی مرتضی اسدی مرام از استان کرمانشان، این آخرین باره با کارگردانی سمیه مهری از استان تهران، هتل آچ با کارگردانی عهدیه زارع و ونگاهی خیره از پنجره با کارگردانی سید محمد خالقی از استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‎هایی است که در روز نخست اسفند ماه برگزار می‎شود.

طالع‎زاری با بیان اینکه از نفرات برگزیده این جشنواره در روز پایانی با حضور مسئولان تجلیل خواهد شد، گفت: 2 هزار و 700 پدر و مادر شهید بالای 70 سال داریم و باید با برنامه‎های مدونی نسبت به صیانت از این گنجینه‎های جامعه و یادگاران شهدا اقدام کنیم.

وی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار در استان گلستان در نظر گرفته شده و امیدواریم در سال‎های آینده نیز این دبیرخانه در استان گلستان باقی بماند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه 250 نمایشنامه و طرح نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، گفت: از این میزان حدود 60 نمایش انتخاب شد و با  بازبینی انجام شده، از این تعداد 15 اثر برای اجرا انتخاب کردیم.

طالع‎زاری با بیان اینکه از 21 اثر خیابانی 6 اثر برگزیده می‎شوند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این جشنواره است. یک‌هزار شهید مدافع حرم در کشور داریم و از این میزان 11 شهید مدافع حرم از استان گلستان هستند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو