گروه : اجتماعی /

شناسه: 2950

07 اردیبهشت 1403 07:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل توزیع برق گلستان:  استان گلستان رتبه سوم کاهش پیک‎برق در کشور را کسب کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در بین شرکت‎های توزیع نیروی برق کشور، رتبه سوم را در زمینه کاهش پیک برق کسب کرده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، علی‎اکبر نصیری ظهر امروز در همایش تقدیر از مشترکین همکار صنعتی ، کشاورزی، اداری و تجاری استان گلستان اظهار داشت: فعالیت‎های انجام شده در تابستان سال‌جاری، پیک استان را به زیر سقف تعیین شده از سوی شرکت توانیر رساند.

وی با بیان اینکه میزان پیک‎مصرفی برای استان گلستان یک هزار و 102 مگاوات در تابستان امسال در نظر گرفته شده، افزود: با پیش‎بینی 6 درصدی رشد پیک نسبت به تابستان گذشته، در سال 1396 قطعا در تامین انرژی با مشکلاتی رو به رو خواهیم بود و در این راستا اقدامات گسترده‎ای را جهت اجرا بین مشترکان با تعرفه‎های مختلف پیش‎بینی و در دست اقدام داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه جهت کنترل پیک در سال جاری فعالیت‎های زیادی انجام شده، تصریح کرد: 13.33 درصد از کل مصارف برق استان گلستان مربوط به بخش صنعتی است و در استان گلستان با وجود این میزان پتانسیل قابل توجه‎ای در کاهش پیک در طرح تعرفه‎های همکار با شرکت توانیر صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در همین راستا با اخذ پیمانکار جهت اجرای طرح تشویقی کنترل‎بار در ساعات پیک در این بخش، سعی در اجرای هر چه بهتر این پروژه داشتیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: اجرای پروژه Tou (تغییر ساعت پیک مشترکین صنعتی )، اجرای طرح‎های تشویقی تعطیلات و تعمیرات صنایع، ذخیره عملیاتی و مولد های اضطراری با استفاده پتانسیل پیمانکار و نصب تعداد 4 هزار کنتور هوشمند طرح فهام جهت مشترکین دیماندی از جمله اقداماتی بود که منجر به کاهش پیک مصرفی برق در استان گلستان شد.

 نصیری افزود: شرکت توزیع نیروی برق گلستان با دارا بودن تعداد 5 هزار و 600 مشترک دیماندی فعال کشاورزی که 25.49 درصد سهم برق مصرفی استان را دارند توانسته در طرح تشویقی کنترل‎بار در ساعت پیک اقدامات خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه 8.5 درصد از مصارف استان مربوط به بخش اداری می‎شود، گفت: تشکیل ستاد مدیریت  مصرف استانی به ریاست معاون امور عمرانی استانداری و اطلاع‎رسانی گسترده در سطح مشترکان اداری با توجه به تاثیرگذاری بسیار زیاد این دسته از مشترکان یکی از علت‌های موفقیت‎ طرح ساعت تشویقی بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه 6.85 درصد از مصارف برق استان گلستان مربوط به بخش تجاری است، افزود: بازدید بیش از 35 هزار مشترک تجاری با هدف جمع‌آوری لامپ‎های پرمصرف و ارائه نکات مدیریت مصرف برق و توزیع تراکت و بروشور در استان گلستان برای کاهش میزان بار مصرفی انجام شده است.

نصیری افزود:  82.47 درصد مشترکان ما بخش خانگی هستند و مشترکان خانگی ما 45 درصد برق استان گلستان را مصرف می‎کنند  و در این بخش جهت فرهنگ‎سازی مدیریت مصرف برق ضمن آموزش مستمر گروه‎های مختلف آموزش حضوری، اطلاع‎رسانی گسترده و آموزش مدیریت مصرف در مهدهای کودک انجام شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از مشترکان همکار در راستای کاهش پیک‎بار مصرفی برق در استان گلستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو