گروه : اجتماعی /

شناسه: 2989

09 فروردین 1403 21:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اخبار کوتاه استان گلستان  بیش از ۱۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گلستان کشف شد

فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۱۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا در استان گلستان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی استان در راستای ماموریت های محوله موفق به کشف بیش از 10 هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در همین راستا در یک هفته گذشته اقلام متفاوتی مانند لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، دارو و دیگر کالاهای قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی گلستان ارزش ریالی این میزان کالای قاچاق را 14 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در همین رابطه 9 دستگاه خودرو توقیف و پنج نفر از عوامل توزیع قاچاق کالا دستگیر شدند.

سردار جاویدان پدیده قاچاق کالا را سدی محکم در برابر سیاست‌های اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: ‌پدیده قاچاق کالا علاوه بر بیکاری و کاهش اشتغال در کشور، سبب کاهش درآمدهای گمرکی و مالیاتی نیز می‌شود.

برگزاری‌ طرح آموزشی "حمایت از توان‌افزایی زنان مدیر و مسئول" در گلستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: طرح ملی "حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول استان" موضوع موافقتنامه فی مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر زنان وزارت کشور با هدف توانمندسازی بانوان مسئول و فعال دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه‌های مدیریتی در روز های شنبه و یکشنبه 7 و 8 اسفند ماه برگزار می‌شود.

کلثوم غفاری توران هدف از برگزاری این دوره را توانمند سازی بانوان مسئول و فعال دستگاه های اجرایی در زمینه های مدیریتی اعلام کرد و افزود: مساله توانمندسازی افراد متناسب با وظایف محوله از ضروریاتی است که نبایداز آن غافل شد . امروزه در سطح جهانی دیگر از تولید ناخالص ملی به عنوان شاخص سنجش توسعه یافتگی در تحلیل های سیاسی اقتصادی و اجتماعی استفاده نمی‌شود، بلکه منابع انسانی، فیزیکی و طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی مطرح می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این میان منبع نیروی انسانی تنها منبعی است که هر چه میزان بهره برداری از آن بیشتر شود، کارایی آن هم بالاتر می رود.

غفاری با بیان اینکه توسعه پایدار، مشارکت همه جانبه نیروی انسانی را می طلبد یاد آور شد : اگر چه زنان در تصدی مشاغل خارج از خانه موفقیت های نسبی کسب کرده‌اند اما هنوز در بدست آوردن جایگاه درخور شأن اجتماعی و وجودی خود با موانع بسیاری مواجه هستند و مهارت آموزی متناسب و صحیح یکی از راه‌های برون رفت زنان از چالش‌های پیش روست.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از درسنامه های دوره آموزشی "حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول » ، تحت عنوان آشنایی با جایگاه و سهم زنان در برنامه های توسعه، ارتقای حقوق زنان و عدالت جنسیتی و همینطور سازوکار های نهادین و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد.

غفاری افزود: در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر آموزشی به مدت 37 ساعت اعطاء می‌شود.

دوره آموزشی "حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول استان" در روز های شنبه و یکشنبه 7 و 8 اسفند در محل کانون طه گرگان و دانشگاه فرهنگیان استان برگزار می‌شود.

رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان منصوب شد

محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در حکمی امیراحمد دهقانی را به عنوان رئیس واحد استانی گلستان منصوب کرد.

متن حکم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به شرح زیر است: نظر به مراتب تعهد و تجارب اجرایی جنابعالی به موجب این حکم از تاریخ سرپرستی به مدت 2 سال به سمت "رئیس واحد استانی گلستان" منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و با همکاری دیگر همکاران دانشگاه، در انجام وظایف محوله موفق باشید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو