گروه : اجتماعی /

شناسه: 3538

10 فروردین 1403 20:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:  طرح "صیانت از بنیان خانواده" در استان گلستان اجرا شد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: طرح "صیانت از بنیان خانواده" با موفقیت در استان گلستان اجرا شد و شرکت کنندگان در این طرح بیش از ۷۰ درصد در زندگی موفق بوده‌اند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان به اجرای طرح صیانت از بنیان خانواده که به صورت پایلوت در شهرستان علی‌آباد‌کتول اشاره کرد و اظهار داشت: در یک ارزیابی 9 ماهه از این طرح امتیاز شرکت‌کنندگان سطح خیلی خوب 25 درصد و سطح خوب 62.5 درصد و سطح متوسط 2.5 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: پس از یک سال آماری که گرفتیم، افرادی که در این طرح صیانت شرکت کردند و کلاس‎ها را گذراندند 70 درصد در زندگی موفق بودند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیشنهاد من این است که برای جوانان ادارات نیز این دوره برگزار شود، افزود: مسائلی برای الزام فراگیر شدن این طرح از طریق رئیس مجلس شورای اسلامی دنبال می‎شود.

شاهرودی تاکید کرد:  میزان آمار طلاق در شهرستان علی‎آباد‌کتول 23 درصد به بالا بود و در اجرای این طرح آمار طلاق به کمتر از 0.2 درصد رسید و این موضوع سبب شده که ما برنامه طرح صیانت را در دیگر شهرستان‎های استان توسعه دهیم.

وی بیان داشت: پس از شهرستان علی‎آباد کتول این دوره در شهرستان کردکوی و پس از آن گنبدکاووس برگزار شد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر در گرگان نیز این برنامه دنبال شده ، افزود: به علت اینکه یک سری از آمارها، ازدواج و طلاق از سوی اداره بهزیستی دریافت می‎شد و دادگستری و بهداشت نیز در این آمارها دخالت داشتند، پرونده‎های مشترکی با بهداشت و دادگستری تطبیق داده شد.

شاهرودی با بیان اینکه امام جمعه بهشهر و دادستان البرز نیز پیگیر این طرح هستند، افزود: مسائل اخلاقی، روانشناسی، مقررات غذایی در خانواده، ایمنی منزل و خانواده در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی  گفت: در 3 مبحث نیروی انتظامی، بهداشت و معاونت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کردند و در 2 بخش دیگر از ظرفیت روحانیت استفاده کردیم که نیاز است اعتباراتی برای این مربیان در نظر گرفته شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: معاون وزیر بهداشت از این طرح بازدید کردند و درخواست کردند به معاونت بهداشت استان گزارش داده شود تا روحانیتی که در این طرح مشارکت داشتند حق‌الزحمه آنها پرداخت شود.

شاهرودی تاکید کرد: این موضوع در جلسه خبرگان رهبری مطرح شده و از نهاد ریاست جمهوری پس از مدتی تماس گرفتند که این موضوع به صورت کشوری دنبال شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو