گروه : اجتماعی /

شناسه: 3557

30 فروردین 1403 11:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مسئول پلیس فتای گلستان هشدار داد؛ باهر رفتار مغایر با کرامت انسانی در انتخابات برخورد می شود

مسئول پليس فتا استان گفت: انتخابات، کارزاري سياسي است که وجود شفافيت و تضمين اصل عدالت از لوازم اصلي و بنيادين آن است.

به گزارش قابوس نامه، سروان صاحبكاران اظهار داشت: انتخابات سالم، انتخاباتي است که مبتني بر انصاف و کرامت انساني باشد؛ از اين رو هرگونه رفتار يا گفتاري که با مقوله کرامت انسان‌ها در رقابت‌هاي انتخاباتي مغايرت داشته باشد، غيرقابل قبول به شمار مي‌رود.
وي گفت: رفتارهايي که کرامت افراد را در مبارزات انتخاباتي مورد خدشه قرار مي‌دهند اصولاً جزو اعمال نامشروع به شمار مي‌روند و قوانين انتخاباتي نيز به تقبيح اين دسته از اعمال مبادرت مي‌کنند و این موارد به گونه‌اي است که معمولاً اصل آزادي و برابري انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را مخدوش مي‌کند.
مسئول پليس فتا  استان گفت: قوانين انتخاباتي حاکم بر کارزارهاي انتخاباتي در ايران و حتي قوانين کيفري، اين دسته از اعمال را به صراحت، مورد مجازات قرار داده‌اند؛ به عنوان مثال، مي‌توان به ماده 608 قانون مجازات اسلامي اشاره کرد که توهين به افراد از قبيل فحاشي و استعمال الفاظ رکيک چنانکه موجب حد قذف نباشد را جرم‌انگاري کرده و مجازات‌هايي براي آنها قائل شده است.
وي ابراز داشت: ماده 65 قانون انتخابات نيز بيان مي‌کند که داوطلبان نمايندگي و طرفداران آنان به هيچ وجه مجاز به تبليغ سوء عليه داوطلبان ديگر نبوده و تنها مي‌توانند شايستگي‌هاي خود يا داوطلب مورد نظر را مطرح کنند.
وی در پايان خاطرنشان كرد: هرگونه هتک حيثيت  و انتشار اکاذیب در خصوص نامزدهاي انتخاباتي ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهند شد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو