گروه : اجتماعی /

شناسه: 3671

06 اردیبهشت 1403 16:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس کل دادگستری استان گلستان:  دادگاه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان گلستان راه‌اندازی شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دادگاه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان گلستان راه‌اندازی شد و تاکنون هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل نشده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، هادی هاشمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان گلستان تشکیل شده که تخلفات انتخاباتی را در همه مناطق رصد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در همه شهرستان‎های استان هم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که در صورت بروز تخلف تشکیل پرونده داده و به مسئله رسیدگی می‎کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در استان گلستان تشکیل نشده و تخلفی ثبت نشده است ولی همه نامزدها و طرفداران آنها به توصیه‌ها توجه کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به نامزدها توصیه کرد: از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند و از حامیان و طرفداران خود هم بخواهند که خودداری کنند.

هاشمیان افزود: علاوه بر فضای عمومی، فضای مجازی هم رصد می‎شود و تبلیغ زودهنگام در این فضا نیز جرم محسوب می‎شود و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: داوطلبان باید علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات و حقوق دیگران، باید زمان تبلیغات را رعایت کنند و در زمان مناسب تبلیغات را انجام دهند تا مشمول تخلف انتخاباتی نشوند.

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین درباره پرونده‌های سال گذشته گفت:  ضرب و جرح عمدی یا همان دعوا، جزء جرائم مهم است که هر سال نسبت به سال پیش از آن حدود 7 تا 10 درصد افزایش می‌یافت اما سال 95 نه تنها افزایش در این بخش نداشتیم بلکه آمارها کاهش 10 درصدی را نیز نشان می‌دهند.

هاشمیان با بیان این که سال گذشته یکی از برنامه‌های دادگستری استان تمرکز بر آسیب شناسی این گونه جرائم و اجرای راهکارهای عملی برای کاهش آن بود، افزود: به همین منظور نشست‌های متعددی با علما و شخصیت‌های تاثیرگذار استان برگزار شد تا از ظرفیت معنوی و تاثیرگذار آنان برای آموزش مهارت‌های رفتاری، کنترل هیجانات و مجازات‌های ارتکاب جرائمی مانند ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص و تخریب اموال دیگران استفاده کنیم.

وی با بیان این که خوشبختانه آمارها از تاثیر مطلوب تلاش‌های چند سال اخیر در زمینه پیشگیری خبر می‎‌دهند، گفت: کنترل روند افزایشی پرونده‌های جرائمی مانند توهین به اشخاص و تخریب اموال دیگران و کاهش 6 تا 7 درصدی این جرائم گواه این امر است.

رئیس کل دادگستری گلستان همچنین گفت: پارسال بیش از 9 هزار پرونده در زمینه سرقت، کمتر وارد محاکم شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 8 درصد کمتر است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو