گروه : اجتماعی /

شناسه: 4011

10 فروردین 1403 06:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 درخشش دانش آموزان مراوه تپه در مسابقات بین المللی ریاضیات

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان اعلام کرد : 30 نفر از دانش آموزان مدارس این شهرستان در نهمین دوره مسابقات بین المللی ریاضیات کانگورو ، موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.

به گزارش قابوس نامه، حضرت قلی حاجیلی دوجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک کسب این موفقیت به دانش آموزان ، معلمان ، مدیران و عوامل برگزار کننده مسابقات، گفت: نهمین دوره مسابقات بین المللی ریاضیات کانگورو به صورت همزمان در ایران و 80 کشور جهان در 31فروردین ماه سالجاری برگزار شد.
وی تاکید کرد: مسابقات بین المللی ریاضیات کانگورو یکی از بزرگترین برنامه های ترویج علم ریاضی در دنیاست که با هدف ارتقای درک ریاضی دانش آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت های هوشمندانهٔ در زمینه ریاضیات برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرزی مراوه تپه بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال 2008 به عضویت «انجمن بین المللی ریاضیات کانگورو بدون مرز» در آمده است، ادامه داد : دبیرخانهٔ ریاضیات کانگورو، برگزاری این رویداد جهانی را در اختیار ایران گذاشته و براین اساس، از سال 2009 میلادی تاکنون 9 دوره مسابقهٔ ریاضیات کانگورو در ایران برگزار شده است.
حاجیلی دوجی به شرکت دانش آموزان شهرستان مرزی مراوه تپه در این مسابقات اشاره کرد و گفت: دانش آموزان این شهرستان که سال گذشته برای نخستین با در این مسابقات شرکت کرده بودند، با رشد چشمگیر در دومین دوره این مسابقات، امسال 195 دانش آموز در این رقابت ها شرکت کردند که با درخشش کم نظیر، 30 دانش آموز موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 60هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو