گروه : اجتماعی /

شناسه: 4039

01 اردیبهشت 1403 00:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وزیر کار در جمع بازماندگان رامیانی در حادثه معدن آزادشهر: بیمه تمامی حادثه دیدگان به بیمه معدن تبدیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه تمامی کارگران معدن باید به اسم کارگر معدن شود اگرچه برای چند سال گذشته باشد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گل رامیان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خانواده های جانباخته رامیان در معدن یورت آزادشهر با بیان اینکه اولین گزارش کمیته فنی را روز گذشته در جلسه هیات دولت ارائه کردم، گفت: بعد از پایان انحصار وراثت 210 میلیون تومان به عنوان دیه به بازماندگان پرداخت می شود و برای ارائه مشاوره در این زمینه نیز در کنار خانواده ها هستیم.

وی درباره درخواست شهید نامیده شدن این کارگران اظهار کرد: ما هر چه با پلاسکو تصمیم گیری شود همان را تسری می دهیم ولی فرآیند آن پیچیده تر است و تصمیم گیری این کار مستقیما در اختیار ما نیست و این امر با دستور مقام معظم رهبری انجام می شود.

ربیعی در باره حق مسکن بازماندگان این حادثه افزود: با رضایت خانواده ها حق مسکن برای آنها واگذار شود و دستور دادیم تا مشاوران خانم بعد از ماه مبارک رمضان برای مشاوره و تسکین روحیه این خانواده ها در کنار مادر، خواهر، همسر و فرزندانشان باشند.

وی بیان کرد: در طرح‌های اشتغال‌زایی ما، در سالجاری خانواده‌های جانباختگان معدن در اولویت خواهند بود و و تمام کارگران معدن که هر گونه بیمه به جز بیمه معدن داشته‌اند در 15 سال گذشته باطل شده و برای آنان بیمه معدن صادر می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: کلینیک تامین اجتماعی به نام جانباختگان حادثه معدن در رامیان احداث می شود.

وی گفت: اصل حکم حقوق کارگران یک میلین و 600 هزار تومان است و باید مابه التفاوت از اول رخداد این حادثه پرداخت شود.

وزیر کار افزود: آخرین بار نیست که در خدمت شما هستم و به عنوان عضوی که رئیس جمهور مسئولیت داده است در خدمت هستم و پیام تسلیت وی را به شما می رسانم.

ربیعی گفت: این نوع جان باختن منصفانه نبود و تا حصول نتیجه نهایی در کنار شما هستم و باز هم بعد از پایان ماه رمضان در خدمت شما هستم و این تعهد ما به شماست.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری با کارگران معدن نمادسازی ملی خواهیم کرد تا شجاعت و دلاوری‌های آنان در یادها باقی بماند.

وزیر کاذ تصریح کرد: این حادثه معدن را باید پاس بداریم از این لحاظ که دیگر این اتفاقات رخ ندهد و دیگر اینکه روح انسانی خانواده هایی که داغدار شدند زنده نگه داشته و درد و رنج خانواده کارگری با کوتاهی به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو