گروه : اجتماعی /

شناسه: 4166

10 فروردین 1403 00:42

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:  بارندگی در استان گلستان ۳۲ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش ۳۲ درصدی بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تا پایان اردیبهشت ماه در مقایسه با سال گذشته و کاهش ۱۴ درصدی نسبت به دوره شاخص بلند مدت در استان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری اظهار داشت: میزان بارندگی اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش 12 درصد و نسبت به شاخص بلند مدت کاهش 17 درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: جریان رودخانه ها در مدت مهر لغایت ماه جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو 67.8 درصد کاهش ودر حوضه گرگانرود نیز 51.4 درصد کاهش داشته است.

نظری افزود: ذخیره آبخوان‌های کم عمق استان در اردیبهشت سال جاری در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته 12.11میلیون متر مکعب افزایش و در مقایسه با متوسط 25 سال گذشته 113.17 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین گفت: ذخیره آبخوان‌های عمیق استان نیز در اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته 20.83 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط 15 سال گذشته 34.51 میلیون متر مکعب کاهش نشان می‌دهد.

نظری اظهار کرد: 87 درصد آب استان گلستان در بخش کشاورزی، شیلات و محیط زیست استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار داشت: 3 درصد آب استان در بخش صنعت و 10 درصد نیز در بخش شرب استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: متوسط بارندگی استان گلستان 2 برابر متوسط بارندگی کشور است و 48 درصد استان از گرگانرود و 39 درصد از اترک تغذیه می‌شوند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو