گروه : اجتماعی /

شناسه: 4201

05 اردیبهشت 1403 07:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

از ۱۰ تیر ماه به مدت ۲ ماه؛ ساعت کار اداری در استان گلستان تغییر می‌یابد

 مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: از ۱۰ تیر ماه به مدت ۲ ماه، آغاز ساعت اداری استان گلستان به ۶:۳۰ دقیقه صبح تغییر می‌یابد.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، علی‌‏اکبر نصیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: کاهش تلفات یکی از شاخصه‏‌های شرکت برق است که نقش عمده‌ای در اقتصاد مقاومتی دارد.

وی تصریح کرد: با همه مشترکان اداری جلسه برقرار و درباره کاهش پیک مصرفی صحبت کردیم و میزان مشترکین اداری 4 درصد است اما 10 درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان با بیان اینکه انباشت بدهی در مشترکان اداری وجود دارد، افزود: پتانسیل خوبی برای صرفه‏‌جویی مصرف برق در دستگاه‏‌های اجرایی وجود دارد.

نصیری یادآور شد: توانستیم 100 مگاوات در استان گلستان در سال گذشته صرفه‌جویی کنیم و از این نظر مقام سوم را در کشور بدست بیاوریم.

وی با بیان اینکه 100 مگاوات برابر 100 میلیون دلار صرفه‏‌جویی است، گفت: با فرهنگ‌‏سازی و اعمال یکسری دستورالعمل‏‌ها در دستگاه‌‏های اجرایی این مهم اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان خاطرنشان کرد: امسال باید 214 مگاوات صرفه‌‏جویی در مصرف برق در استان داشته باشیم و مهم‌ترین راهکار ما تغییر ساعت اداری در استان است.

نصیری خاطرنشان کرد: با تغییر 1.5 ساعت، ساعت کار اداری پیک مصرف ما 8.8 مگاوات کاهش پیدا می‏‌کند و اگر ادارت ساعت 6.15 آغاز به کار کنند و دستگاه‏‌های اجرایی را یک ساعت زودتر تعطیل کنیم 88 مگاوات به صنعت برق کشور کمک می‏‌کنیم.

وی با بیان اینکه از 10 تیر ماه تا 10 شهریور ماه ساعت کاری در استان تغییر کند، افزود: در بحث برق‏‌دار شدن متقاضایان شهری و روستایی پیش‌بینی کردیم 20 هزار مشترک از نعمت برق بهره‏‌مند شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان افزود: برای صنایع 170 مگاوات برق در سال جاری پیش‌‏بینی کردیم و 2 شهرک صنعتی رامیان و مراوه‌‏تپه با بیش از 11 مگاوات برق مصرفی وارد مدار می‏‌شود.

نصیری افزود: 9 میلیارد تومان ساختمان اداری را در سایت اداری خریداری کردیم و با هماهنگی خزانه بابت بدهی که از شرکت مخابرات داشتیم این زمین‏‌ها را در اختیار گرفتیم.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای ما کاهش پیک مصرفی است و کل مصرف برق ما در تابستان 1102 مگاوات است که در زمستان به 370 مگاوات کاهش پیدا می‏‌کند و با روش‌‏های نوین باید مصرف را در پیک متعادل کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان افزود: از 15 تیر تا 15 شهریور از ساعت 13 تا 15 بیشترین میزان پیک مصرفی برق را در استان گلستان داریم.

نصیری افزود: در بخش تولید در سال 1396 با مشکل جدی رو به رو هستیم و برخی از طرح‌‏های تولیدی به مدار نرسیده و از سویی یک درجه دمای هوای کشور افزایش پیدا می‌‏کند.

گفتنی است با تصویب این طرح در شورای اداری، ساعت اداری با اجرای این طرح از 10 تیر ماه از ساعت 6:30 دقیقه صبح آغاز می‏‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو