گروه : اجتماعی /

شناسه: 4235

08 اردیبهشت 1403 04:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به گفته دانش آموزان؛ نگرانی نوجوانان گلستانی از نمرات امتحان نهایی شان/ امنیتی که تامین نشد

امتحانات نهایی امروز 25 خردادماه در حالی پایان یافت که نوجوانان گلستانی همچنان بر لو رفتن امتحانات و اجحاف درحق بسیاری از دانش آموزان گله مند هستند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از کلاس بیست؛ در حالی که مسئولان آموزش و پرورش استان به حفظ و حراست از سوالات  امتحانات تاکید می کند و برخی مطلعین در آموزش و پرورش یکی از شهرستان ها نیز ضریب لو رفتن امتحانات را با توجه بازرسی های سخت تقریبا محال عنوان می کنند اما دانش آموزان چیز دیگری می گویند.

یکی از دانش آموزان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: زمانی که بعد از امتحان گوشی خود را چک کردم دیدم یکی از کانال ها عینا سوالات امتحان نهایی را گذاشته بود و بسیار شوکهو ناراحت شدم.

وی افزود: مسئولان از امنیت سوالات حرف می زنند اما تا روز آخر دست به دست شدن سوالات را امتحان نهایی را شاهد بودیم.

این دانش آموز گلستانی اذعان کرد: حال ما که درسمان را با زبان روزه می خواندیم چرا باید عده ای بدون هیچ زحمتی نمره بالا بگیرند و در کنکور هم با کمترین زحمتی  قبول شوند.

وی افزود: مسئولان پاسخگو باشند، چون این امتحان به آینده ما مربوط است و از آن نخواهیم گذشت.

به گفته یکی دیگر از دانش آموزان شرق گلستان، این نمونه سوالات از 50 تومن تا 200هزار تومان خرید و فروش شده است و تا یک رو قبل از امتحان یا تا ساعت 7 صبح روز امتحان به دست دانش آموزان می رسیده است.

qaboosnameh75

وی افزود: کانال های مختلف تلگرامی سوالات را خرید و فروش می کردندکه هم سوالات را قرار میدادند و پاسخ را نیز ارسال می کنند.

این دانش آموز ادامه داد: بعد از امتحان سوالات را حذف می کنند و دوباره در کانال ارسال می کنند که کس بعد از ساعت امتحان منتشر شده باشدو کسی نتواند ادعای تقلب و فروش امتحانات را داشته باشد.

چندی پیش دانش آموزان گرگان در پی سختی سوالات و ادعای لو رفتن سوالات امتحان نهایی  اعتراض کردند که مسئولان آموزش و پرورش استان به حراست کامل از سوالات تاکید کردند.(این مصاحبه را دراینجا بخوانید.) .

همچنین سرپرست پلیس فتا استان گلستان همان روز در گفتگویی از شناسایی فردی که در فضای مجازی مدعی فروش سوالات امتحانی کرده بود خبر داد و گفته بود: اقدامات رصد اطلاعاتی و اشراف پلیس فتا به فضای مجازی به صورت شبانه‌روزی و با تسلط کامل است و هرگونه تحرکات خلاف قوانین را رصد، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.(این مصاحبه را در اینجا بخوانید.)

 مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفته بود؛ این موضوع در دست بررسی است و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی و رسیدگی به ماجرا است.(مشروح خبر در اینجا)

به گزارش کلاس بیست؛ با توجه به گسترش اعتراضات و مستندات دانش آموزان و هشدارهای زیاد در  این حوزه انتظار می رفت مسئولان برنامه ریزی بهتری را برای جلوگیری از این مسائل غیر اخلاقی داشته باشند تا حقی از دانش آموزان تضییع نشود.

حال انتظار است؛ آموزش و پرورش هرچه سریعتر بررسی های لازم را انجام داده و در صورت محرز شدن تخلفات گسترده به استیفای حقوق دانش آموزان بپردازند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو