گروه : اجتماعی /

شناسه: 4350

09 فروردین 1403 23:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در اعتراض به شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری جدی مطالبات صنفی خبرنگاران انجام شد؛ استعفای دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان

در اعتراض به شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری جدی مطالبات صنفی توسط این تشکل دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان از مسئولیت خود استعفا کردند.

به گزارش قابوس نامه، وحید عرب‎احمدی و زهره رجبی دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان بعد از 16 ماه فعالیت در این تشکل صنفی از مسئولیت خود استعفا کردند و مهمترین دلیل کناره‎گیری خود را کارنامه ناموفق هیئت مدیره خانه مطبوعات و عدم خروجی مناسب در شان و جایگاه فعالان رسانه ابراز کردند.
در متن استعفای این دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان آمده است:

بسمه تعالی
مجمع محترم خانه مطبوعات استان گلستان
با سلام و احترام
خانه مطبوعات یک تشکل صنفی تخصصی است کسانی که سکان هدایت این تشکل را بر عهده می‎گیرند باید افرادی دغدغه‎مند، مطالبه‎گر و در عین حال پاسخگو باشند.  
عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان فرصت مغتنمی فراهم کرد تا در سایه اقدام و عمل به نفع جامعه خبری گام برداریم و فصلی نو برای فعالان رسانه رقم بزنیم اما فعالیت 16 ماهه دومین دوره هیت مدیره این تشکل صنفی با فراز و نشیب‎های بسیار  روبرو شد و به دلیل شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری جدی مطالبات صنفی، تداوم اقدامات بی‎سرانجام را به امری ناصواب تبدیل کرد.
بر این باور گردهم آمدیم تا هیئت مدیره خانه مطبوعات که برآمده از یک انتخابات رقابتی و آزاد بود و ترکیب متنوعی از رسانه‎های مختلف مکتوب، مجازی و عکاس خبری است بتواند به بهترین شکل ممکن مشکلات را از میان بردارد و مرهمی برای زخم‎های چندین ساله جامعه خبری باشد اما عدم شفافیت مالی و عدم پیگیری جدی در مطالبات صنفی ما را بر این تصمیم مجاب کرد تا  بر حسب وظیفه اخلاقی، حرفه‎ای، رسانه‎ای و وجدانی اقدام به استعفا کرده و از اعضای خانه مطبوعات پیرامون خلف وعده‎هایمان عذرخواهی کنیم؛ چراکه شرایط موجود رمقی برای تداوم این فعالیت برایمان باقی نگذاشته است.
فعالیت 16 ماهه این دوره از خانه مطبوعات گلستان نشان داد که این مجموعه توانایی و همدلی لازم در پیگیری مطالبات صنفی جامعه خبری استان را ندارد و همه این اتفاقات در سایه ضعف اجرایی به وجود آمده است.
تشکلی که قرار بود در ساماندهی اعضای حقیقی، خدمات رفاهی، معیشتی، آموزشی، تفریحی، زیارتی و تعامل با مدیران برای در اختیار گذاشتن خدمات دستگاهی، اقدامات مستمر در کارنامه داشته باشد و امنیت شغلی اعضای این تشکل را سر و سامان دهد متاسفانه درگیر مسائلی شد که تداوم آن خسران بیشتری را متوجه اعضای این تشکل خواهد کرد حاشیه‎هایی که سبب شده تا در ماه‎های اخیر شاهد فعالیت لاک‎پشتی این تشکل صنفی باشیم و دغدغه‎های فعالان رسانه بر زمین بماند.
مشخص نبودن صورت وضعیت هزینه‎های مالی، بی‎اطلاعی برخی اعضای هیئت مدیره از مکاتبات انجام شده، عدم پاسخگویی شفاف به بازرسان، نتایج مبهم وعده‎های بی‎سرانجام خانه مطبوعات، نامشخص بودن نحوه و چگونگی تائید پرونده اعضاء و عدم برگزاری حتی یک نشست خبری در ارائه فعالیت 16 ماهه این تشکل صنفی مواردی است که بارها در بوته نقد قرار گرفته و نقل محافل اعضای این تشکل بوده است.
علاوه بر آنچه گفته شد از 17 مرداد سال گذشته و در آستانه 17 مرداد سال جاری هنوز تکلیف صندوق حمایتی خبرنگاران مشخص نشده است، همچنان وضعیت 50 میلیون هدیه استاندار گلستان به خبرنگاران بلاتکلیف مانده و در هاله‎ای از ابهام قرار دارد، هنوز برنامه مشخصی برای ادامه کار این تشکل وجود ندارد و مشخص نیست چه کسی قرار است امنیت فعالان رسانه را فراهم و آنها را به آینده امیدوار کند.
گرچه انصراف از مسئولیت دلیل بر عدم مطالبه‎گری نخواهد بود و در ادامه به عنوان عضو کوچکی از خانه مطبوعات در کنار این تشکل صنفی خواهیم بود.
جامعه خبری اگر به دنبال تحول‎خواهی و تغییر به نفع جامعه خبری است باید همواره تاکید بر مطالبه‎گری داشته و در تعقیب حق و حقوق خود از کسانی که بر کرسی مسئولیت تکیه زدند جدیت داشته باشد در غیراینصورت وضعیت از آنچه هست بدتر شده و مسیر به ناکجاآباد ختم می‎شود.

وحید عرب احمدی                               زهره رجبی

نویسنده :

نظرات
آرشیو