گروه : اجتماعی /

شناسه: 4384

31 فروردین 1403 22:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس راهنمایی و رانندگی گلستان: آ آمار تلفات ‌تصادفات موتورسیکلت در گلستان ‌نگران‌کننده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان گفت: ۵۳ درصد حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت در استان مربوط به موتورسیکلت‎سواران است.

به گزارش  قابوس نامه به نقل از تسنیم، سرهنگ ایوب شرافتی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان کلاله با اشاره به اینکه موتورسواران 53 درصد مصدومان و کشته‎شدگان حوادث رانندگی در استان گلستان هستند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با ترویج فرهنگ ترافیکی بین آحاد جامعه، نقاط حادثه‎خیز را نیز اصلاح کنیم.

وی افزود: از 71 نقطه حادثه‎خیز در جاده‎های استان گلستان تاکنون 34 نقطه اصلاح شده که سبب کاهش حوادث رانندگی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان از عدم وجود واحد اتوبوسرانی برای سرویس‎دهی عمومی به مردم گله‎مند شد و گفت: قطعا اگر سرویس عمومی در شهر کلاله باشد، نحوه استفاده مردم از وسیله شخصی تغییر می‎کند.

وی گفت: در شهرستان کلاله 11 هزار و 70 خودرو وجود دارد و این برای هر 11 نفر یک خودرو و با تردد 13 هزار موتورسیکلت در این شهرستان، برای هر 9 نفر یک دستگاه موتورسیکلت وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان آمار کشته‌های ناشی از تصادفات موتورسیکلت در گلستان را نگران کننده دانست و گفت: موفقیت در حوزه کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران جز با همکاری خانواده‌ها میسر نیست.

وی با تاکید بر اینکه کاهش حوادث رانندگی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی با تلاش مضاعف، احساس مسئولیت و همت همگانی امکان پذیر است تصریح کرد: انتظار نقش آفرینی پلیس به تنهایی در حوزه پیشگیری و کاهش حوادث و سوانح رانندگی شایسته نیست.

نصرت برزگر فرماندار کلاله هم در این جلسه با اعلام این که تاکنون 1200 کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‎سواران این شهرستان توزیع شده گفت: امیدواریم نقاط حادثه‎خیز شهرستان کلاله با هماهنگی همه مسئولان اصلاح می‎شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو