گروه : اجتماعی /

شناسه: 4485

09 فروردین 1403 17:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان: کاهش 2 و نیم درصدی طلاق در گلستان / آمار هنوز نگران کننده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان امروز در مصلی نماز جمعه امام جعفرصادق(ع) گنبدکاووس از کاهش 2 و نیم درصدی میزان طلاق در استان گلستان در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و گفت: با وجود کاهش ، متاسفانه در کل آمار نگران کننده است.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام مهدی قاسمی وناجمی با عنوان این مطلب در بین نمازگزاران گنبدی افزود: متاسفانه شاهد افزایش برخی جرائم من جمله سرقت در گلستان هستیم که می توان گفت چه در بخش سرقت و چه در بحث پرونده های حقوقی دعاوی مطالبۀ طلب در هر دو حال مردم مورد تعرض قرار می گیرند.
وی افزایش سرقت را ناشی از کمرنگ شدن بحث مال حرام و حلال و حق الناس در جامعه دانست و اذعان کرد: نیاز است به این مقوله بیشتر پرداخته شود.
حجه الاسلام قاسمی همچنین  با اشاره به برخی جرائم اقتصادی حاصل از اعتماد بی جا هشدار داد:  طبق سفارش صریح قرآن باید نسبت به مراودات اقتصادی دقت بیشتری داشت و دستور قرآن است که نباید در مراودات اقتصادی اعتماد بی جا داشته باشیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان، ضرب وجرح و توهین و تهدید را از دیگر جرائمی که بعد از سرقت بالاترین آمار را داراست نام برد و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری بر تمهیدات لازم برای مقابله با طلاق ، حاشیه نشینی،اعتیاد و حفظ امنیت اخلاقی تاکید کرد.
وی همچنین عدم توجه به منابع طبیعی در گلستان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: در استان گلستان به منابع طبیعی کمتر توجه شده است و شاید در سالهای آینده به مسائلی دچار شویم و نتوانیم از این نعمت های خدادادی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو